המתלוננת פנתה לנציבות תלונות הציבור בבקשת סיוע, לאחר שקיבלה התראה לפני עיקול על חשבונה בגין אי-תשלום ארנונה.

למתלוננת הייתה דירה בבעלותה, ודירה זו הייתה מושכרת במשך כמה שנים, עד למכירתה בשנת 2021. באוגוסט 2023 קיבלה המתלוננת דרישת תשלום ארנונה על הדירה ולאחר פניות חוזרות לעירייה גילתה שהדרישה נוגעת לחוב עבור החודשים מרץ-אפריל 2022, חודשים שבהם הדירה כבר לא הייתה כלל בבעלותה.

לדברי המתלוננת, היא פנתה לעירייה בכתב ואף הגיעה למשרדי העירייה והסבירה שמכרה את הדירה לפני תקופת החוב, אולם למרות הסבריה לא הסכימה העירייה לחזור בה מן הדרישה ואף נשלחה אליה התראה לפני עיקול על חשבונה.

באמצעות נציבות תלונות הציבור הגישה המתלוננת לעירייה מסמכים המעידים על מכירת הנכס ועל שלא התגוררה בו בתקופת החוב, ובעקבות כך החוב בוטל. הנציבות העירה לעירייה על שליחת ההתראה בנסיבות אלו ועל אי-המענה על פניות המתלוננת.

המתלוננת הודתה לעובדת נציבות תלונות הציבור שטיפלה בפנייתה במילים חמות וכתבה:  "עו"ד **** היקרה, תודה רבה על טיפולך המסור והענייני והסוף הטוב!"