משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור עושה את מרב המאמצים ומשקיע משאבים רבים כדי לספק לציבור שירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי.
בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, התשנ"ח-1998, ולתקנות שהותקנו מכוחו, המשרד משקיע רבות בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות כדי שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הציבור באופן עצמאי ושוויוני.
הסדרי הנגישות בלשכות המשרד
למשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור שש לשכות המקבלות קהל: שלוש לשכות מרכזיות בירושלים, בתל אביב ובחיפה; ושלוש לשכות אזוריות בבאר שבע, בלוד ובנוף הגליל.
קראו עוד על הלשכות שלנו: כתובותיהן, מספרי הטלפון שלהן והסדרי הנגישות הקיימים בהן.
שירות לקוחות נגיש
- מותרת כניסה ללשכות קבלת הקהל לחיית שירות המיועדת לסייע לאדם עם מוגבלות.
- מותרת כניסת כלבי נחייה לעיוורים.
- אנשים עם מוגבלות יכולים לקבל פטור מתור כנגד הצגת תעודה.
- במקרה הצורך, ניתן לפנות לעובדי נציבות תלונות הציבור בלשכות כדי לקבל סיוע בהגשת תלונה.
- ניתן לפנות לרכז הנגישות במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ולבקש ממנו הנגשת מידע לפורמטים הרלוונטיים המותאמים למוגבלות (פרטי הרכז מופיעים בהמשך).
- במשרד מתקיימות הדרכות להכרת תחום הנגישות, ליצירת מודעות בקרב העובדים ולהקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
- ניתן להתקשר למוקד טלפוני נגיש בטלפון 02-6665000. המענה הקולי הונגש כך שהמידע הניתן בו מועבר בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
- במשרד קיים נוהל פינוי בחירום לאנשים עם מוגבלות.
ניתן ליצור קשר עם לשכות המשרד בכמה דרכים:
- שירות פרונטלי ושירות טלפוני: בלשכות המשרד מתבצעת קבלת קהל. קראו עוד על שעות הקבלה ומספרי הטלפון והפקס של הלשכות.
- באמצעות הדואר האלקטרוני: mevaker@mevaker.gov.il.
- באמצעות טופס ליצירת קשר באתר - היכנסו לטופס.
- פנייה באמצעות הדואר בכתובת: רח' מבקר המדינה 2, ירושלים, ת"ד 1081, מיקוד 9101001.
נגישות אתר המרשתת
אתר מרשתת נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. בישראל חיים כ-1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות. הנתונים הסטטיסטיים מעידים על פערים גדולים בין אנשים עם מוגבלות לאנשים ללא מוגבלות בכל תחומי החיים.
משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מאמין ופועל למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.
מידע על נגישות האתר
- אתר זה עומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג-2013.
- התאמות הנגישות בוצעו על פי המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים במרשתת ברמת AA ועל פי מסמך WCAG2.0 הבין-לאומי.
- הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו-Esc ליציאה מתפריטים וחלונות. - האתר מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלולרי.
- כדי ליהנות מחוויית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים להשתמש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
- אם נתקלתם במסמכים, בסרטונים או במידע מסוג אחר שאינם מונגשים באופן מלא, תוכלו לפנות לרכז הנגישות (פרטיו מופיעים בהמשך), והוא ידאג להנגיש אותם עבורכם ללא עלות.
- בדיקות וייעוץ לגבי נגישות האתר בוצעו על ידי חברת A2Z נגישות ושיווק באינטרנט.
מידע על נגישות אתרים נוספים של המשרד
באתרים שלהלן נעשה שימוש ברכיב הנגשה של User1st:
לפרטים על אופן השימוש בתוכנת ההנגשה של חברת User1st לשם תפעול האתר לחצו כאן.
- ספריית הדוחות הדיגיטלית.
- מערכת המכרזים של אגף ההון האנושי: משרות קבועות, משרות זמניות וסטודנטים, משרות בתחום מערכות המידע והגנת הסייבר, משרות ייעודיות (ייצוג הולם).
דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות
יש לציין כי אנו פועלים כל העת כדי לשפר את נגישות המשרד כחלק ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה, ובכלל זה לאנשים עם מוגבלויות, לקבל את השירות הנגיש ביותר.
אם נתקלתם בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכנו אותנו על כך, ונעשה כל מאמץ למצוא עבורכם את הפתרון המתאים ולטפל בבקשתכם בהקדם האפשרי.
פרטי רכז הנגישות במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור
- השם: צביקה אוהל
- הטלפון: 02-6665037
- הדואר האלקטרוני: zvika_o@mevaker.gov.il
הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 23.1.25