איך בנוי ופועל משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור? בואו נכיר את המבנה הארגוני של המשרד מקרוב
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור עומד בראש משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. לשכת מבקר המדינה, הלשכה המשפטית ויחידת הדוברות, ההסברה והדיגיטל כפופים לו ישירות.
מנכ"ל המשרד מנהל את משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בכפיפות למבקר, והוא אחראי לניהול פעילות כלל יחידות המשרד בסיוע לשכתו. בכפיפות ארגונית למנכ"ל המשרד פועלות חמש חטיבות ביקורת, נציבות תלונות הציבור ושתי חטיבות מקצועיות:
• החטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות השלטון אחראית לשישה אגפי ביקורת, ובהם אגף לביקורת טכנולוגיות דיגיטליות ומערכות מידע, אגף לביקורת אבטחת המידע והגנת הסייבר ויחידה לביקורת על מייצגי המדינה בערכאות.
• החטיבה לביקורת השלטון המקומי אחראית לחמישה אגפי ביקורת על הרשויות המקומיות ולאגף לביקורת הבחירות ומימון המפלגות.
• החטיבה לביקורת מערכת הביטחון אחראית לחמישה אגפי ביקורת.
• החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה אחראית לחמישה אגפי ביקורת.
• החטיבה לביקורת תחומי הכלכלה והתשתיות הלאומיות אחראית לחמישה אגפי ביקורת.
• נציבות תלונות הציבור אחראית לפעילות מטה הנציבות והלשכה המשפטית, לתשעה אגפי בירור תלונות ולשלוש לשכות אזוריות.
• חטיבת המטה שהמנכ"ל הוא מנהלה אחראית לאגף התכנון, האסטרטגיה והבקרה; לאגף התמיכה המקצועית; לאגף הלמידה והפיתוח הארגוני; לאגף הטכנולוגיות הדיגיטליות והמידע ולאגף החשבות.
• חטיבת ההון האנושי והמינהל אחראית לאגף ההון האנושי; לאגף הרכש, הנכסים והלוגיסטיקה; לאגף הביטחון, הבטיחות, החירום והסייבר.
מנהלי חטיבות הביקורת פועלים ישירות מול מבקר המדינה בקביעת המדיניות בנוגע לביקורת המדינה, באישור תוכנית הביקורת ודוחות הביקורת ועוד.
מנהלת הנציבות פועלת ישירות מול מבקר המדינה בתוקף תפקידו כנציב תלונות הציבור בקביעת מדיניות בנוגע לבירור תלונות הציבור, באישור מכתבי הצבעה ודוחות הנציבות, במתן צו הגנה לחושפי שחיתות ולמבקרים פנימיים ועוד.
קראו עוד על סוגי הביקורת ותחומיה, כלי הביקורת המרכזיים שאנו משתמשים בהם ומונחי הביקורת.