גישור עשוי לשמש במקרים רבים כדרך חלופית ליישב מחלוקות בהסכמה בין המתלוננים לבין הגופים הציבוריים
הגישור מעשיר את ארגז הכלים של מבררי התלונות, ובמקרים רבים עשוי לשמש כדרך חלופית ליישב מחלוקות בין המתלוננים לבין הגופים הציבוריים.
המגשרים שלנו, כולם מגשרים מוסמכים , מסייעים לצדדים לנהל משא ומתן במטרה להגיע להבנות שיאפשרו לפתור את המחלוקת ביניהם בהסכמה. השימוש בהליך מאפשר להתאים את אופן בירור התלונה לנסיבותיה ומסייע ליישב בהצלחה את המחלוקות ולמצוא פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים.
הגישור נעשה לאחר קבלת הסכמתם של הצדדים למחלוקת, וצוות הגישור, שהוא גורם בלתי תלוי, מקפיד על חסיון ההליך כדי לאפשר שיח כן ופתוח בין הצדדים, יצירת אווירה נינוחה ובניית אמון בין המגשר לצדדים.
הגישור ייבחן בין השאר כאשר יש מערכת יחסים מתמשכת בין המתלוננים לגופים הציבוריים, כאשר עולה צורך של המתלוננים לקבל הכרה בפגיעה רגשית שנגרמה להם או כשהתלונה נוגעת לכמה רשויות או גופים ציבוריים והמתלוננים חשים שהם "נופלים בין הכיסאות".
התלונות שבהן טיפלה הנציבות באמצעות גישור לאורך השנים עסקו, בין השאר, ביחסי עבודה, בהסרת מפגעים ומטרדים ובתלונות על התנהגות של עובדי ציבור.
ככלל, מפגשי הגישור מתקיימים במשרדי הנציבות ברחבי הארץ. במקרים המתאימים מתקיימים גישורים מקוונים.