בעת טיסה המתלונן לא חש בטוב, ועם הגיעו לנמל התעופה בן גוריון הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן פונה באמבולנס לבית החולים בני ציון בחיפה, לבקשתו.
בעת הפינוי הוא שילם ישירות לנהג האמבולנס סך של 4,041 ש"ח עבור הפינוי המרוחק.

לאחר התאוששותו הוא פנה לקופת החולים מכבי, שבה הוא מבוטח, והקופה הסכימה כי הוא זכאי להחזר על הוצאות הפינוי. הוא קיבל טופס התחייבות להחזר כספי שאיתו הוא נדרש לפנות למד"א, וכך עשה.

לאחר שבמשך זמן רב נאמר לו שהבקשה להחזר בטיפול, הוא קיבל תשובה ולפיה אין מדובר בחוב כיוון שהוא שילם על השירות במועד הפינוי, ולכן טופס ההתחייבות לא נקלט ועליו לפנות לקופת החולים המבטחת ולבקש ממנה החזר תשלום.

בשלב זה פנה המתלונן לנציבות תלונות הציבור וביקש קיום בירור והתערבות.

לאחר דין ודברים בין מד"א למכבי ובהתערבות הנציבות, מד"א השיבה למתלונן את מלוא הסכום ששילם בעד הפינוי והכירה בהתחייבות שהעבירה אליה מכבי.