בעקבות פניית הנציבות, הרשות המקומית הודיעה כי תחל לשאת בתשלום האגרה לכל ההורים במועצה שילדיהם לומדים באותה מסגרת, והחזירה להורים את דמי האגרה רטרואקטיבית
המתלונן הוא תושב מועצה מקומית אחת, וילדיו לומדים בבית ספר במועצה מקומית אחרת. הסיבה ללימודים ברשות אחרת היא שהוא מעוניין בבית ספר בזרם הממלכתי-חרדי (ממ"ח), זרם שאינו קיים בתחומי המועצה שבה הוא גר.
הוא פנה בתלונה על כך שהמועצה מסרבת לשלם עבור ילדיו אגרת תלמיד חוץ (אגרת תלמידי חוץ היא אגרה שמשלמת הרשות השולחת לרשות מקומית הקולטת), למרות שאין בית ספר מזרם הממ"ח בתחומי אותה מועצה, וההורים נאלצים לשאת בעצמם בתשלום האגרה מדי שנה.
הרשות השולחת נימקה את הסירוב בכך שיש בתחומה בית ספר מזרם הממלכתי-דתי (ממ"ד) שאליו משתייך לטענתה בית הספר בו לומדים הילדים. אולם הנציבות הבהירה למועצה כי מזה מספר שנים בית הספר משתייך לזרם הממלכתי-החרדי שהוא זרם שונה מזרם הממלכתי-דתי.
בשל כך מקום בו ההורים בוחרים לשלוח למסגרת מחוץ לתחומי המועצה בגלל בחירת זרם חינוכי שלא קיים ברשות השולחת הרי שהרשות מחויבת בתשלום אגרת לימודי החוץ, בהתאם לחוק לימוד חובה ולהוראות חוזר מנכ"ל בנושא "נוהל שיבוץ תלמיד חוץ".
בעקבות פניית נציבות תלונות הציבור נמסר כי בתחומה של הרשות המקומית מתגוררים 27 ילדים שלומדים באותה מסגרת ברשות הקולטת.
בעקבות הצבעת הנציבות המועצה הודיעה כי תחל לשאת בתשלום האגרה לכל ההורים במועצה שילדיהם לומדים באותה מסגרת ובכללם ילדי המתלונן. כך נעשה עבור שנת תשפ"ד.
לאחר בדיקה חוזרת ובעקבות פנייה של הנציבות עדכנה המועצה כי היא החזירה להורים את דמי האגרה עבור כל אותם ילדים שגרים בתחום השיפוט שלה ולומדים באותו בית ספר רטרואקטיבית החל משנת תש"פ.


