בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות תלונות הציבור הושג פתרון לבעיית נגישות שפגעה בזכויותיו הבסיסיות של אדם המתנייד בכיסא גלגלים
נציבות תלונות הציבור קיבלה תלונה על בעיית נגישות חמורה ליד ביתו של אדם המתנייד בכיסא גלגלים. לדברי בנו, המתלונן, אשר מסייע לאביו וגר איתו בבית, רכבים חונים על המדרכה ליד הכניסה לבניין מגוריהם באופן שחוסם את הכניסה לבניין ומונע את המעבר של כיסא הגלגלים.
לדבריו הרשות המקומית אינה אוכפת את הוראות החניה, ובהיעדר אכיפה היו מקרים שבהם האב לא הצליח לצאת מהבית, אף לא לצורך קבלת טיפול רפואי חיוני.
לדבריו, למרות פניות חוזרות ונשנות לעירייה, לא ננקטו צעדים לפתרון הבעיה, ובקשתו להציב עמודי מחסום בכניסה לבניין נדחתה.
לאחר קבלת התלונה יזמה נציבות תלונות הציבור הליך גישור בין המתלונן לעירייה. כתוצאה מהליך זה הסכימה העירייה להציב שני עמודי מחסום בכניסה לבניין כדי למנוע את החניה על המדרכה ואת חסימת הגישה אליו ולהבטיח את חופש התנועה של אביו של המתלונן.
הגישור הביא לשיח ישיר בין המתלונן למחלקת תכנון ותנועה בעירייה בנושא הנגשה והקל את התקשורת בין הצדדים. כמו כן, הוא יסייע בטיפול בבעיות נגישות עתידיות.
במעקב שביצעה נציבות תלונות הציבור התברר כי עמודי המחסום הותקנו לשביעות רצונם של המתלונן ואביו, וכי כעת האב יכול ליהנות מחופש תנועה מלא בכניסה לביתו וביציאה ממנו.


