בעקבות בירור נציבות תלונות הציבור בוטל חוב מים של מתלונן לאחר שעלה כי תאגיד המים לא ניסה לגבות את החוב במשך תשע שנים
מתלונן ניגש למשרדי תאגיד מים במרכז הארץ כדי לשלם חוב מים בסך 15 ש"ח, ואז נודע לו כי יש לו חוב מים משנת 2012 בסך 780 ש"ח, חוב שגדל בשל ריביות וחיובים על הודעות גבייה. לדברי המתלונן, כאשר פנה לתאגיד המים והסביר כי לא ידע על החוב ולא קיבל הודעות בנוגע אליו, וכי מדובר בדירה שבה התגורר בעבר, נאמר לו שלא ניתן לעשות דבר.
בעקבות פנייתו של המתלונן לנציבות תלונות הציבור התקיים בירור שהעלה כי תאגיד המים עדכן בעבר את המתלונן על קיומו של החוב, והיה ביניהם שיח על הסדרת החוב, אולם הדרישה האחרונה לתשלום החוב ששלח לו התאגיד הייתה לפני תשע שנים, בשנת 2015.
בנסיבות העניין הודיעה נציבות תלונות הציבור לתאגיד המים שהתלונה מוצדקת מאחר שהתאגיד פעל לגבות את החוב לאחר התיישנותו לפי החוק ובניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין הליכי גבייה מינהליים.
בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור, תאגיד המים העביר את נושא החוב לוועדה הרלוונטית כדי להכריז עליו כחוב אבוד, ובאישורה מחק את החוב.