facebook

עיכוב בפתיחת מסגרות צהרי היום להעשרה ולהזנה

סיפורהּ של תלונה - עיכוב בפתיחת מסגרות צהרי היום להעשרה ולהזנה

הורים רבים המשתייכים למגזר החרדי התלוננו בנציבות תלונות הציבור על כך שמסגרות צהרי היום להעשרה ולהזנה (להלן - מסגרות ציל"ה) באזור מגוריהם לא נפתחו בתחילת שנת הלימודים התשע"ד, דבר המקשה עליהם מאוד כהורים עובדים.

בירור התלונות העלה כי מסגרות ציל"ה בכל רחבי הארץ לא נפתחו עם תחילת שנת הלימודים התשע"ד, זאת בניגוד להחלטת הממשלה (מס' 4088) ליישום המלצות טרכטנברג להעשרה בתום יום הלימודים לגילאי 8-3.

משרד החינוך אישר בתגובתו כי חל עיכוב בפתיחת המסגרות, שנבע, בין השאר, מהצורך בקבלת אישור הממשלה לגבות תשלומים מההורים לשם ביצוע שיפורים במתכונת ההפעלה. לטענת המשרד, ניתן היה לבצע את השיפורים הנדרשים רק באמצעות גביית תשלומים מההורים שלהן.

נציבות תלונות הציבור העירה למשרד החינוך על שהיה עליו לבקש את אישור הממשלה לגביית התשלומים מההורים מבעוד מועד, לפני תחילת שנת הלימודים, ובכל מקרה לא היה מקום לעכב את הפעלת התכנית, תוך גרימת אי-נוחות ועוגמת נפש למשפחות, עד לקבלת האישור. הנציבות הצביעה לפני המשרד על הצורך לנקוט לאלתר בצעדים הנדרשים להפעלת המסגרות בכל היישובים. 

בעקבות הבירור החיש המשרד את היערכותו לפתיחת מסגרות ציל"ה, ולאחרונה הן החלו לפעול בכל הרשויות המקומיות נשוא התלונות. כיום, לומדים במסגרות אלה כחמישים אלף תלמידים מהמגזר החרדי.

נציבות תלונות הציבור מאחלת שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכל תלמידי מסגרות ציל"ה.