facebook

יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים

הנציבות סייעה במקרה של אלימות בתוך המשפחה בתיווך מול רשויות הרווחה ומציאת מקום מגורים לאם ולילדיה

יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים חל ב-25 בנובמבר. יום זה נקבע על ידי האו"ם במטרה להעלות את המודעות לכך שנשים בעולם נתונות למקרים של אלימות פיזית, נפשית, מינית וכלכלית בבתיהן ומחוצה להם. באמצעות יום זה מבקש האו"ם לתת הד ציבורי לתופעה ולהדגיש כי אלימות נגד נשים היא הפרה של זכויות אדם בסיסיות ותוצאה של אפליה ושל חוסר השוויון שעדיין נפוץ בין נשים וגברים.

נציבות תלונות הציבור נתקלת לא אחת בתלונות העוסקות באלימות בתוך המשפחה. באחד מהמקרים, אם לשישה ילדים מאחד היישובים הבדואים בדרום הארץ פנתה בתלונה על כך שהמחלקה לשירותים חברתיים ביישוב בו היא מתגוררת אינה מטפלת בפניותיה על אלימות מצד אבי המשפחה כלפיה וכלפי ילדיה.

בעקבות התערבות הנציבות, נמצא מקום מגורים ראוי למתלוננת ולילדיה, מחוץ ליישוב בו התגוררה. כמו כן, נמסר לנציבות כי יימשכו הליווי והתמיכה במשפחה ככל שיידרש.

באוגוסט האחרון, פורסם דוח ביקורת מיוחד - התמודדות משטרת ישראל עם החזקת אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית וביישובים מעורבים. מהדוח עולה כי מספר קורבנות האלימות בחברה הערבית משנת 2000 ועד נובמבר 2017 היה 1,236 גברים ונשים. על פי נתוני המשטרה, במהלך השנים 2014 עד 2016 (סוף אוקטובר) נרצחו 30 נשים ערביות, שהן 42% מכלל הנשים שנרצחו באותה תקופה בישראל. יצוין כי שיעור הנשים הערביות שנרצחו הוא כפול מחלקן באוכלוסייה הכללית (ארבע מתוך עשר נשים שנרצחו היו נשים ערביות). מתחילת שנת 2017 ועד נובמבר אותה שנה, 22 עשר נשים ערביות קיפחו את חייהן עקב אירועי אלימות.

לקריאת הדוח המלא