facebook

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה במשרד מבקר המדינה (6.5.24)

משרד מבקר המדינה קיים היום (6.5.24) טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בלשכותיו בירושלים, בתל אביב ובחיפה.

​​​​

​את הטקס בירושלים פתח מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן והדגיש את ייחודיות השנה החולפת בה חווינו את הטבח בשמחת תורה בשבעה באוקטובר והדגיש את החשיבות הרבה שיש ליחס ליום הזיכרון לשואה ולגבורה בפרט בשנה זו.  "השנה חווינו כיצד הרוע המוחלט לא נעלם", אמר. "עקרו של חג הפסח הוא סיפור ההגדה - 'למען תספר באוזני בנך'. כך גם חובתנו היא לא לשכוח. עלינו לחזור ולספר את מאורעות השואה, ולהדגיש את הרוע המוחלט ואת האובדן של ששת המיליונים בני עמנו. אנחנו מחויבים להנציח את השואה בכל דרך. ולצד זאת, אנו עומדים על נפשו למול אלו שרוצים לכלותינו ואנחנו משיבים מלחמה שערה. נמשיך להתפלל ולייחל להצלחת צה"ל וכלל כוחות הביטחון".

גם מנכ"ל המשרד מר ישי וקנין התייחס בדבריו לימים אלו ואמר: "אירועי שבעה באוקטובר הזכירו לנו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. מאז אותה שבת נוראה תחושות קשות מנשוא מלוות אותנו. חשוב לומר כי השואה הייתה אירוע יחיד במינו בתולדות האנושות וההיסטוריה". 

את הטקס ביצעו עובדות ועובדי המשרד והוא כלל קטעי הקראה ותפילת יזכור ולווה בשיר הערש וִיגָלָה, שכתבה המשוררת היהודית-הצ'כית אִילזֵה וֶבֶּר במחנה הריכוז טריזנשטט ושירת התקווה. מר שי מזרחי שיתף את עובדי המשרד בסיפורם של בני משפחתה של בת זוגו שנספו בשואה.

לאחר הטקס התקיימה הרצאה לעובדי המשרד בנושא "נשים בעולם המחנות", מפי  הגב' נעמה גליל, מנהלת פרויקטים ותוכן באגף חינוך ולמידה ביד ושם.

הטקס הסתיים בתפילה להשבת החטופות והחטופים ולשלומם של חיילנו. 


​