facebook

סיפורה של תלונה: בעקבות פנייה לנציבות תלונות הציבור ננקטו אמצעים למניעת חניה בלתי חוקית בכביש (1.5.24)

נהגים נהגו להחנות את רכביהם בצידי הכביש ובשטח עפר בצומת מישור אדומים, תוך סיכון כל משתמשי הדרך. לאחר בירור תלונה שהגיש תושב של אחד מיישובי האזור הותקן במקום מעקה בטיחות וננקטו אמצעים נוספים למניעת התופעה.

​​

​המתלונן פנה לנציבות תלונות הציבור וטען כי בצומת מישור אדומים, בכביש הראשי שבין ירושלים לים המלח (כביש 1), קיימת תופעה של רכ​בים רבים החונים בצידי הכביש ובשטחי עפר לא מוסדרים בסמוך לכביש, דבר היוצר מפגע בטיחותי-תחבורתי חמור שמסכן את כל משתמשי הדרך. המתלונן הוסיף כי עקב כך אירעו במקום תאונות. 

נציבות תלונות הציבור ביצעה בירור מקיף של התלונה עם הגורמים הנוגעים בדבר, ובהם משטרת ישראל, חברת נתיבי ישראל והרשות המקומית שהצומת האמור נמצא בתחום שיפוטה, ועלה כי עובדי מפעלים הממוקמים באזור מחנים את רכביהם בצידי הכביש. תופעה זו מהווה סכנה בטיחותית לא רק בשל השארת הרכבים במקום לא מוסדר, סמוך מאוד לכביש ובצורה מסוכנת, אלא גם עקב עבירות תנועה המתבצעות במהלך החניה - נסיעה בניגוד לכיוון התנועה כדי להחנות בשטח עפר בין שני המסלולים של כביש 1, נסיעה על המדרכה ועל אי-תנועה ועוד.

במהלך הבירור התקיימה פגישה שבה נכחו נציגים מגופים שונים, והייתה הסכמה שיש צורך לקדם פתרונות לבעיה. בעקבות הפגישה הוצב מעקה בטיחות שימנע מכלי הרכב להיכנס למקומות בצומת שיש בהם סכנה, ובוצע גידור במקום שימנע חניה מסוכנת. כמו כן הוסדרה חניה במקום לשימוש הציבור.

1.png

2.png