facebook

סיפורה של תלונה: עובדים לשעבר ברשות מקומית זכו לקבל הפרשי פדיון דמי חופשה​ (16.4.24)

בעקבות בירור מקיף של נציבות תלונות הציבור - עובדים לשעבר ברשות מקומית גדולה זכו לקבל הפרשי פדיון דמי חופשה, ובוצע תיקון במערכת השכר הממוחשבת של אותה רשות מקומית.

​​

עובדת שהועסקה במשרה חלקית בעירייה במרכז הארץ פנתה לנציבות תלונות הציבור וטענה כי קיבלה סכום נמוך עבור פדיון ימי חופשה לאחר סיום העסקתה. לדבריה, היא פנתה לעירייה בבקשה לקבל הסבר על החישוב ולבצע חישוב מחדש, אך לא נענתה.

לפי חוק חופשה שנתית, התשי"א- 1951, בעת הפסקת עבודה זכאי כל עובד לקבל תשלום בסכום השווה לדמי החופשה שהיה מקבל אילו יצא לחופשה. החוק קובע כיצד יש לבצע את החישוב לגבי עובד המועסק במשרה חלקית.

לבקשת נציבות תלונות הציבור ביצעה העירייה בחינה מעמיקה של החישוב שנעשה בעניינה של המתלוננת, ונמצא כי נפלה טעות בחישוב דמי פדיון החופשה המגיעים לה, שנבעה הן מהזנת נתונים לא מדויקים על היקף עבודתה, והן מטעות בנוסחה ששימשה את העירייה לחישוב דמי החופשה  לגבי עובדים שהועסקו במשרה חלקית.

בעקבות הבירור קיבלה המתלוננת את מלוא התשלום המגיע לה. כמו כן, לבקשת נציבות תלונות הציבור ביצעה העירייה בדיקה נוספת, ואותרו עוד מקרים שבהם נעשה חישוב מוטעה כאמור, ו-42 עובדים נוספים זכו לקבל את מלוא זכויותיהם. העירייה אף הודיעה כי ביצעה תיקון במערכת השכר הממוחשבת שלה, לשם מניעת טעויות נוספות. 

המתלוננת כתבה לעובדת שביררה את תלונתה: "הערכה רבה להתגייסותך, היית היחידה שהקשבת ובדקת לעומק בנחישות עד לתיקון.  נס שקיים גוף איכותי שבודק לעומק וחותר לצדק ללא פשרות...  ונס שאת שם!"