facebook

סיפורה של תלונה: בעקבות פניית אביו של ילד על הרצף האוטיסטי הוסדרה שעת הגעת ההסעה ונמנע איחור קבוע שלו לגן

תושב עיר במרכז הארץ פנה לנציבות תלונות הציבור בעניין בנו, ילד עם אוטיזם שלומד בגן תקשורת

​​

​​בנו זכאי להסעה לגן, אולם לדברי האב רכב ההסעה מגיע לביתם בכל יום לאחר השעה שמונה בבוקר, ולכן בנו מגיע לגן באיחור קבוע של 15 - 20 דקות. לדברי המתלונן שגרת היום בגן פותחת בזמן התארגנות בבוקר ולאחר מכן ניתנים טיפולים פרא-רפואיים ייעודיים לילדי הגן, אולם בשל האיחור הקבוע של רכב ההסעה, בנו מפסיד את זמן ההתארגנות והטיפולים, החשובים עבורו ועבור שגרת יומו.

הבירור העלה כי בשל אילוצים שונים של העירייה חולקו ההסעות לשני סבבים, ומסיבה זו רכב ההסעה אוסף את הילד מביתו בקביעות לאחר שעת פתיחת הלימודים הרשמית, שמונה בבוקר. העירייה ציינה כי יש הורים שאינם מעוניינים באיסוף בשעה מוקדמת מדי.

נציבות תלונות הציבור הבהירה לעירייה כי דרך פעולה זו נוגדת את חוזר מנכ"ל משרד החינוך המסדיר את נושא ההסעות ועלולה לפגוע במילוי צרכיו של הילד. לאחר שיח עם העירייה תוקן הליקוי, ושעת ההסעה הוקדמה כדי לאפשר לבנו של המתלונן להגיע לגן לפני שעת פתיחת הלימודים הרשמית ולהשתתף בפעילויות הבוקר הנחוצות לו.

המתלונן הודה לנציבות מקרב ליבו וציין כי שימשה עבורו "שליחה של ממש" למיצוי זכויותיו של בנו.

ב-2 באפריל בכל שנה מצוין "יום המודעות העולמי לאוטיזם", שמטרתו להעלות את המודעות העולמית לאוטיזם ולטיפול בו ולמצבם של ילדים ואנשים שמאובחנים על הרצף האוטיסטי.

נציבות תלונות הציבור מבררת תלונות של אנשים על הרצף האוטיסטי ושל בני משפחותיהם בנושאים שונים וממליצה לגופים הציבוריים לפעול לשילובם המלא בחברה.