facebook

סיפורה של תלונה: העירייה החליפה את שם הרחוב - והתושבים הפסיקו לקבל דואר (3.10.24)

עיריית בית שמש שינתה את שמו של רחוב העונות לרחוב רועי קליין - לפני שהשלימה את הליך עדכון השם החדש במשרד הפנים. נציבות תלונות הציבור פנתה לעירייה ולדואר ישראל כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד

       ​תמונת אילוסטרציה 

​תושב בית שמש פנה לנציבות תלונות הציבור בטענה שאינו מקבל דב​רי דואר בשל שינוי שם רחוב מגוריו, רחוב העונות.

התברר כי עיריית בית שמש החליטה לקרוא לרחוב העונות על שמו של רב-סרן רועי קליין ז"ל, שנפל יחד עם עוד שבעה מלוחמי גולני בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה. 

אלא שהעירייה החליפה את שם הרחוב עוד לפני שהתקבל ממשרד הפנים אישור לכך, ובלי שהשינוי עודכן בקובץ הרחובות של המשרד. אף על פי כן חברת דואר ישראל החלה לחלק את דברי הדואר לפי הכתובת החדשה, ולכן החזירה את דברי הדואר שנשלחו לכתובת ברחוב העונות לשולחים - כולל דברי דואר מגופים ציבוריים וממשלתיים ששולחים לכתובת לפי רישומי משרד הפנים.

בדואר טענו כי הרחוב שוכן בשכונה חדשה שטרם הסתיימה הקמתה, וכי רחוב העונות אינו מוכר לה כלל. אולם, בירור הנציבות העלה כי נכון למועד הגשת התלונה, לרחוב העונות היה מיקוד תקין ולכן לא הייתה לכאורה סיבה להימנע מלחלק דואר לתושבי הרחוב - וכך הורתה לדואר ישראל.

הבירור המשותף העלה כי כאמור העירייה הוציאה לפועל את החלטתה לשנות את שם הרחוב עוד לפני שהשלימה את הליך עדכון שם הרחוב במשרד הפנים ולכן נוצר חוסר עקיבות בשם הרחוב. הדבר גרם בין היתר לאי סדירות בחלוקת הדואר.

הנציבות העירה לעירייה כי עליה להמתין לאישור משרד הפנים בדבר עדכון שמות רחובות טרם הוצאת השינוי לפועל על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. 

בינואר 2024 הוזן השינוי בקובץ הרחובות של משרד הפנים ומעתה ייקרא הרחוב רשמית לכל דבר ועניין על שם רועי קליין ז"ל.