facebook

המבקר אנגלמן למזכ"ל OECD: "הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול בכל דרך לשחרור החטופים" (26.2.24)

על הסוגייה הכלכלית: "ישראל חייבת להיערך ליום שאחרי גם מ"הבחינה הכלכלית"

​​מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש היום (שני, 26.2.24) עם מזכ"ל ה-OECD מתיאס קורמן, בשולי כנס של הארגון בפריז בו המבקר נו​אם וכחלק מכניסתו המתוכננת של המבקר לתפקיד נשיא יורוסאי, ארגון המבקרים האירופי, בחודש מאי הקרוב.

אנגלמן ניצל את הפגישה עם המזכ"ל קורמן כדי לשוחח איתו על הפשע ההומניטרי שחמאס ממשיך לבצע בהחזקת 134 החטופים בידיו. 

"אני רוצה לספר לכם על הסוגיה הכואבת ביותר למדינת ישראל ב-143 הימים האחרונים", אמר המבקר אנגלמן למזכ"ל הארגון. "מעל ל-1,200 בני אדם נוספים נטבחו בפשע מלחמה שכמותו לא עבר העם היהודי מאז השואה. בעודנו מדברים כאן, 134 אזרחיות ואזרחים שלנו, ביניהם נשים, מבוגרים וגם שני פעוטות, ילדי משפחת ביבס, עדיין מוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה לאחר שנחטפו מבתיהם. ברגעים אלו ממש סובלים החטופים מהתעללות נפשית, פיזית ומינית מידיהם של מחבלי חמאס, אינם זוכים לטיפול רפואי ולתזונה ראויה, בניגוד לכל כללי המלחמה. בחרתי לשתף אותך בסיפורו האישי של עובד משרדנו, רונן קרוואני, אשר בני משפחתו נחטפו לעזה: אחייניותיו, דניאל אלוני ושרון קוניו, נחטפו עם בנותיהן הקטנות אמיליה, אמה ויולי, והוחזרו בעסקת החטופים לפני למעלה משלושה חודשים. בעזה נותרו דוד קוניו, בעלה של שרון; אחיו אריאל, בת זוגו ארבל יהוד ואחיה דולב יהוד. עם ישראל כולו מייחל לשובם ולחזרתם של כל החטופים. חשוב שהקהילה הבינלאומית תתגייס לסוגייה הומניטרית זו ותפעל בכל דרך להביא לשחרורם".

המבקר אנגלמן הוסיף ואמר כי "בצל תקופת המלחמה בישראל, אנו צפויים לפרסם בחודש הקרוב דוחות בנושאי סביבה, בהם נתייחס גם להערכות להקטנת נזקים סביבתיים בראי איומי הטילים. זאת לצד ביקורת מעקב מקיפה על ההיערכות המדינתית למשבר האקלים. נושאים אלו רלוונטיים גם לרבות ממדינות אירופה, בפרט בעת הזו".

"בפגישה היום אני מבקש למסד ולהגביר את שיתופי הפעולה של היורוסאי עם ה-OECD. אני רואה חשיבות גדולה בשיתוף פעולה עם ה-OECD ואני מודה למזכ"ל ולראשי הארגון על הפגישה ועל הכנס שהם מארחים".

"בישראל מדברים רבות על הצורך להיערך ליום שאחרי המלחמה מהבחינה הביטחונית. אבל ישראל חייבת להיערך גם ליום שאחרי מהבחינה הכלכלית. אנחנו בודקים שורה של נושאים כלכליים בביקורות המיוחדות שאנו עורכים בימים האלו".

סקירות ה-OECD הכוללות נתוני השוואה של המדינות החברות בו והמלצותיו, חשובות ביותר לכלל מבקרי המדינה ובפרט לנו בישראל, על רקע הצורך לבחון את פעילות הממשלה במישור הכלכלי, לאור הירידה בדירוג האשראי מצד חברת מודיס".


​Photo: Andrew Wheeler, ©️ OECD