facebook

המבקר אנגלמן: "יש לשמור על טוהר הבחירות המקומיות" (25.2.2024)

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו השבוע קרא מבקר המדינה למועמדים: "זכרו שהכספים שמשמשים אתכם הם כספי ציבור". האזינו לפודקאסט "דוח מצב" - מנהלת האגף לביקורת בחירות ומימון מפלגות, חנה רותם, על ההוצאות המפתיעות של המועמדים בעבר.

​​​

​לקראת הבחירות לשלטון המקומי שייערכו ביום שלישי הקרוב (27.2) קורא מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, שאמון על ביצוע הביקורת על מימון המפלגות, לשמור על טוהר הבחירות. "הבחירות המקומיות השנה יתקיימו לצד מציאות ביטחונית מורכבת. חשוב לשמור על טוהר הבחירות", א​מר היום (ראשון) המבקר אנגלמן. "בנוסף, על המועמדים לזכור שהכספים שמשמשים אותם במערכת הבחירות הם כספי ציבור והמימון הממשלתי למועמדים השונים נאמד ב-530 מיליון ש"ח. על כלל המועמדים לשמור על מינהל תקין, החוק וכללי מבקר המדינה. חובתם לדווח על כל תרומה שמתקבלת על ידם ולנהוג בשקיפות מלאה. נבדוק את עמידתם במסגרת התקציב המאושרת. כמו כן נבדוק שההתנהלות הכספית שלהם תקינה ושההוצאות נעשו למטרות ראויות".

מנהלת האגף לביקורת בחירות ומימון מפלגות, חנה רותם, התראיינה לפודקאסט "דוח מצב" שעסק באחורי הקלעים של ביקורת הבחירות המקומיות. רותם הסבירה בפרק מה מותר ומה אסור למועמדים לעשות, וחשפה כמה מהבקשות המוזרות ביותר להחזרי הוצאות שהגישו מועמדים בעבר - מהדרישה להכיר במכונת כביסה, חיתולים ומשקפי שמש כהוצאת בחירות ועד למועמד שעשה קורס טיס, מועמד שהלך לשיעורי פילאטיס "בשביל הקמפיין" - בתקווה שמצב זה לא יחזור על עצמו בבחירות הנוכחיות.

​האזינו לפרק בכל יישומוני ההסכתי​ם: