facebook

"המלחמה מקשה על הסטודנטים המילואימניקים - פתחנו בביקורת על המענה הניתן להם" (1.2.24)

המבקר אנגלמן אירח תלמידים שפונו מקרית שמונה וגילה: "אנו בוחנים את מתווי ההקלות לסטודנטים משרתי המילואים, ובודקים כיצד המוסדות להשכלה גבוהה מיישמים זאת..."

​​

​​מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, אירח היום (1.2.24) במשרדו את תלמידי מכינת "מעשה בגליל" שפונו מקרית שמונה. בדבריו התייחס גם לביקורת המקיפה שהמשרד החל לקיים בכלל הגופים. המבקר הדגיש כי, "מדינת ישראל מחויבת לכלל לוחמי המילואים ולמשפחותיהם, ובפרט לסטודנטים ולבעלי העסקים הקטנים".

לדבריו, "בשבועות האחרונים התחלנו תהליך ביקורת מקיף על משרדי הממשלה והגופים הציבוריים, ובכללם על הטיפול בלוחמי המילואים, ובאופן פרטני על טיפול המוסדות להשכלה גבוהה בסטודנטים משרתי המילואים.

אנו בוחנים את מתווי ההקלות לסטודנטים משרתי המילואים, ובודקים כיצד המוסדות להשכלה גבוהה מיישמים זאת – למשל, בפתיחת סמסטר קיץ ללא תשלום נוסף, התאמות לימודיות וסיוע כלכלי.

התמשכות המלחמה מקשה על לוחמי המילואים ומשפחותיהם מבחינה כלכלית. נבחן האם המדינה פועלת לצמצם חסמים בירוקרטיים בתשלום תגמולי המילואים ופיצויים בגין הפסד שכר, האם התשלומים מגיעים בזמן ואיזה מענה ניתן לאנשי מילואים העובדים במשרה חלקית.

הביקורת תבדוק גם את מתן הסיוע הכלכלי שהובטח לעסקים הקטנים מאז פרוץ המלחמה, בדגש על עסקים הנמצאים בבעלותם של אנשי מילואים ושל נשות מילואימניקים, ומה נעשה כדי לצמצם את הפגיעה במעסיקים.

כפי שציינתי, הביקורת שהחלה תהיה מעמיקה ונוקבת ותיערך על כל הדרגים – המדיני, הצבאי והאזרחי – כדי לתת מענה מקיף לשאלות המייסרות את אזרחי ישראל מאז הטבח בשמחת תורה השבעה באוקטובר".