facebook

סיפורה של תלונה: התייצב לבחינת נהיגה מעשית - וגילה שהבוחן אינו שם (20.7.23)

בעקבות בדיקת נציבות תלונות הציבור שבה עלה כי בוחן ביטל בחינת נהיגה מעשית ללא סיבה מוצדקת, החזירה רשות הרישוי למתלונן את האגרה ששילם, ומתוכנן תיקון המערכת הממוחשבת כדי למנוע הישנות מקרים דומים

למתלונן נקבע מועד לביצוע בחינת נהיגה מעשית (טסט) בשעה 10:45 במשרד הרישוי בירושלים, המרוחק ממקום מגוריו. ואולם כאשר הגיע המתלונן בשעה היעודה למשרד הרישוי גילה שהבוחן כבר עזב את המקום ודיווח על ביטול הבחינה. בעקבות כך נאלץ המתלונן לשלם שוב את אגרת הבחינה ולקבוע לה מועד חדש.

בדיקה נציבות תלונות הציבור העלתה כי במהלך הבחינה המעשית נדרשים הבוחנים להזין חיוויים שונים במערכת הממוחשבת, כגון זהות הנבחן ומועד תחילת הבחינה בפועל. הועלה כי במקרה זה הזין הבוחן "ביטול מבחן".

נציבות תלונות הציבור ביקשה וקיבלה את הנתונים הגולמיים מהמערכת הממוחשבת, והתברר כי הבוחן הזין "ביטול מבחן" בשעה 10:36, תשע דקות לפני המועד שבו הייתה אמורה להתחיל הבחינה של המתלונן, ואז עזב את המקום.  

עוד לפני סיום הבירור המתלונן כבר עבר בהצלחה את הבחינה המעשית וקיבל רישיון נהיגה, אולם לאור ממצאי בירור התלונה והליקוי שנמצא לגבי ביטול הבחינה הקודמת הוא קיבל החזר של אגרת הבחינה ששילם.

נציבות תלונות הציבור לא הסתפקה בכך וביקשה לדעת כיצד בכוונת רשות הרישוי לפעול בנוגע לליקוי שנמצא - האפשרות להזין "ביטול מבחן" לפני שעת התחלתו בפועל. רשות הרישוי מסרה כי היא מתכננת שינוי במערכת הבחינות, לשם מניעת אפשרות כזו.

המתלונן הודה לנציבות תלונות הציבור על סיועה.