facebook

ארגון האומבודסמנים הבין-לאומי אימץ מסמך קווים מנחים לשימוש בגישור ככלי לבירור תלונות אותו כתבה נציבות תלונות הציבור (15.2.23)

מסמך הקווים המנחים בנושא השימוש בגישור ככלי לבירור תלונות, אשר כתבה נציבות תלונות הציבור בישראל, אומץ ע"י ארגון האומבודסמנים הבין-לאומי

ה - IOI (ארגון האומבודסמנים הבין-לאומי) אימץ את מסמך הקווים המנחים (Best Practice Paper) למוסדות האומבודסמן בעולם שכתבה נציבות תלונות הציבור בנושא השימוש בגישור ככלי לבירור תלונות. המסמך פורסם ב-9.2.2023 במידעון ה - IOI העולמי.

מסמך הקווים המנחים נכתב על ידי עובדות נציבות תלונות הציבור - עו"ד מיכל אדר, מנהלת אגף רימון, ועו"ד רויטל רוטנשטיין-ענני, רכזת הגישור בנציבות, בהנחייתה של עו"ד רונית זנדברג, המשנה למנהלת נציבות תלונות הציבור, ותורגם על ידי עו"ד קרן מרדכי, מרכזת היחסים הבין-לאומיים בנציבות.

זהו המסמך השמיני במספר בסדרה של מסמכי קווים מנחים של ה ־ IOI, שמטרתם לספק חומר מנחה לקהיליית האומבודסמן הבינלאומית בנוגע לנושאים מרכזיים הקשורים לעבודת האומבודסמן.

המסמך סוקר את המאפיינים העיקריים והמתודולוגיה של תהליך הגישור, ומונה קריטריונים לבדיקת התאמתה של תלונה לגישור. הוא נותן דוגמאות של תלונות שטופלו בהצלחה באמצעות הגישור, ומפרט את הצעדים שיש לנקוט ברמה הפנים-אירגונית וברמה החוץ-אירגונית על מנת להטמיע את הגישור ככלי עבודה בטיפול בתלונות. המסמך דן גם בחסמים שעלולים להרתיע את הצדדים מלהשתתף בתהליך ומציע דרכים להתגבר על חסמים אלו.