facebook

סיפורה של תלונה: מיקום מחדש של תחנות אוטובוס לטובת הציבור (8.12.22)

קשה להספיק לאוטובוס בגלל המקום של התחנה? בעקבות פניית נציבות תלונות הציבור מוקמו מחדש תחנות האוטובוס באזור התחנה המרכזית בלוד, לרווחת הציבור

נציבות תלונת הציבור פועלת כל העת כדי להנגיש את שירותיה לכלל הציבור, בין היתר באמצעות הפעלת לשכות לקבלת קהל ברחבי הארץ. 

אזרחית ותיקה המתגוררת בעיר לוד פנתה ללשכת הנציבות בעיר והתלוננה על מקום תחנות האוטובוס באזור התחנה המרכזית בעיר. 

המתלוננת ציינה כי יש כמה קווי אוטובוס פנימיים אשר נוסעים לשכונת גני אביב בלוד, והיא יכולה לנסוע בכל אחד מהקווים. ואולם תחנות העצירה של קווים אלה בתחנה המרכזית בלוד אינן סמוכות זו לזו, אלא ממוקמות משני צדי הכביש. המתלוננת הוסיפה כי לא הוצבו בתחנות האוטובוס מסכים דיגיטליים שבהם מצוין מידע על זמני הגעת האוטובוסים.

לדברי המתלוננת, במקרים רבים בעוד היא המתינה בתחנה בצד אחד של הכביש להגעתו של אוטובוס, עצר אוטובוס אחר לאותו יעד בתחנה שמעבר לכביש, אולם היא לא הספיקה להגיע לאותה תחנה ולעלות עליו. 

נציבות תלונות הציבור ביררה את התלונה הן עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והן עם עיריית לוד.

בעקבות פניית הנציבות בחן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את המקום של תחנות האוטובוס באזור התחנה המרכזית בלוד והחליט, בתיאום עם חברות התחבורה שמפעילות את קווי האוטובוס במקום, כי תחנות האוטובוס יוצבו בסמוך זו לזו באותו צד של הכביש. 

אשר לשילוט הדיגיטלי, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מסר כי הוא פועל נמרצות להתקנת שלטים חכמים ברחבי הארץ, וכי תחנות מרכזיות מקבלות קדימות בנושא. אחראי נושא התחבורה בעיריית לוד מסר כי העירייה והחברה שמפעילה את השלטים בעיר פועלות לעדכון השלטים הקיימים ולהתקנת שלטים חדשים, לרווחת הציבור.

המתלוננת הודתה לנציבות תלונות הציבור על סיועה. הנציבות תמשיך לבצע מעקב בנושא, עד להתקנת שלטים חכמים באזור התחנה המרכזית בלוד.