facebook

אי-מתן החזר תשלום לניצול שואה עבור רכישת תרופה

בעקבות התערבותה של נציבות תלונות הציבור החזירה מכבי שירותי בריאות את התשלום ששילם ניצול שואה עבור רכישת תרופה, אף שהיה פטור מהתשלום

ביולי 2014 נחתם הסכם בין מדינת ישראל, באמצעות הרשות לניצולי השואה במשרד האוצר, לבין מכבי שירותי בריאות, לפיו זכאים ניצולי שואה לפטור מלא מתשלום אגרות לרכישת תרופות מרשם הכלולות בסל שירותי הבריאות.

ניצול שואה פנה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בתלונה על כך שקופת חולים מכבי סירבה להשיב לו את דמי ההשתתפות העצמית ששילם עבור רכישת תרופת מרשם שהוכללה בסל התרופות בשנת 2015.

על פי ההסכם האמור, קיבלה מכבי מהרשות לניצולי שואה תמורה שנתית עבור מתן ההטבה האמורה לכל ניצול שואה, אך בירור התלונה העלה שמכבי לא העניקה למתלונן את ההטבה.

בעקבות התערבותה של נציבות תלונות הציבור השיבה מכבי לניצול השואה את ההשתתפויות העצמיות ששילם בגין התרופה שרכש, וזאת רטרואקטיבית מהמועד בו הוכללה התרופה בסל, ובסך של כ- 5,000 ש"ח.

נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה פנתה למכבי שירותי בריאות בדרישה לערוך בדיקה אם קיימים מבוטחים ניצולי שואה נוספים שזכאים לקבל החזר דמי ההשתתפות העצמית ששילמו עבור רכישת התרופה ולהעביר את ממצאיה לידי משרד מבקר המדינה.