facebook

טיפול בתלונות הנוגעות למוכנות העורף במבצע "צוק איתן"

טיפול נציבות תלונות הציבור בתלונות הנוגעות למוכנות העורף במבצע "צוק איתן"

​צילום: אלי אביזדריס

בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה התקבלו בימים האחרונים מספר תלונות הנוגעות למבצע "צוק איתן", שעיקרן נוגע למוכנות העורף. בין היתר התקבלו תלונות על היעדר מיגון ראוי בישובים שונים בארץ וכן בפזורה הבדואית בנגב, על אזעקות שלא נשמעות היטב ועוד. להלן ציטוט מתלונה שהגיעה לנציבות בימים האחרונים: "...בפזורה הבדואית בין דימונה לב"ש אין לאף אחד מרחב מוגן!!! אז מעל 10,0000 נפשות לא מגיע להם דאגה מהמדינה אפילו רק מנטאלית או שהם לא אזרחים ולא מגיע להם הגנה או מה? עצוב פשוט עצוב זה רק מוכיח שהמדינה מתנערת מאיתנו...". בעקבות כך הנציבות החלה לבדוק תלונות של בדואים מהפזורה בדרום על העדר מיגון ותלונות נוספות.

פרטים נוספים על סמכויותיהּ של נציבות תלונות הציבור ודרכי הפנייה אליה.

משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור עוסק במשך שנים בהרחבה בהיערכות העורף במצבי חירום, הן במסגרת דוחות ביקורת והן בטיפול בתלונות שמגיעות לנציבות תלונות הציבור.

ביולי 2007 פרסם משרד מבקר המדינה דוח ביקורת מיוחד שעסק במכלול רחב של היבטים הקשורים בהיערכות העורף במלחמת לבנון השנייה. בעקבות פרסום הדוח חלו שינויים מרחיקי לכת בהיערכות העורף. לקריאה נוספת: דוח היערכות העורף ותפקודו במלחמת לבנון השנייה.

מאז משרד מבקר המדינה ערך דוחות מעקב בנושא וגם בימים אלה מתבצעת מטלת ביקורת על היערכות העורף במצבי חירום".

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא סייר אתמול ביישובי עוטף עזה במהלך מבצע "צוק איתן". בתמונה: בפגישה עם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון.