אסדרת מנגנון ניהול התיירות ברשויות המקומיות – משרד התיירות לא הסדיר את נושא ניהול התיירות ברשויות המקומיות. גם משרד הפנים, המאסדר של הרשויות המקומיות, לא קבע הנחיות לגבי מנגנון הניהול הרצוי של תחום התיירות. עם זאת משרד הפנים השלים במועד הביקורת עבודת מ...
מנגנון ניהול התיירות ברשויות המקומיות – לא בכל הרשויות שנבדקו יש גורם ייעודי לניהול כולל של תחום התיירות: בעיריית טבריה הוחל בביסוס גורם כזה; בנצרת פועל יועץ חיצוני, אבל אין יחידה עירונית שזה ייעודה השוטף, וניסיונות לאתר מועמד מתאים לניהולה לא צלחו; בצ...
פעילות מועצת הרשות – מלבד מועצת עיריית תל אביב-יפו, שדנה פעם אחת בסוגיה מערכתית של ניהול התיירות ומפעם לפעם באירועים תיירותיים ובנושאים שוטפים, ומלבד מועצת עיריית טבריה, שדנה מפעם לפעם בנושאי תיירות ובהקמת יחידת ניהול התיירות בעיר, מועצות העיריות אינן...
הקמת ועדת תיירות ופעילותה – בעיריות חיפה, טבריה, נצרת וצפת מועצת העירייה לא בחרה ועדת תיירות. מנגד, המועצות של עיריות ירושלים, רמלה ותל אביב-יפו הקימו ועדת תיירות. בתל אביב-יפו ועדת התיירות התכנסה פעמיים בשנים 2019 – 2021. ברמלה התכנסה הוועדה פעם אחת ב...
תוכניות אב ברשויות המקומיות – משרד התיירות לא קבע קווים מנחים או עקרונות לגיבושן של תוכניות אב לתיירות, לתכולתן ולאופן עדכונן. לחמש משבע העיריות שנבדקו – חיפה, טבריה, ירושלים, צפת ורמלה – אין תוכנית אב לתיירות לשנים הקרובות. כמו כן, לגבי התוכניות הקיי...
התיירות בתכנון המתארי המקומי – לנצרת, צפת ורמלה אין תוכניות מתאר כוללניות מאושרות. בצפת וברמלה החל תהליך התכנון המתארי והוא נמצא בראשיתו. גם לירושלים אין תוכנית מתאר כוללנית מאושרת. בתחילת שנות האלפיים החלה העירייה לגבש תוכנית מתאר שקבעה את עקרונות הת...
מדידת האפקטיביות של פעולות השיווק – העיריות חיפה, ירושלים, נצרת ותל אביב-יפו מודדות את האפקטיביות של פעולות שיווק שהן עושות. לעומת זאת, העיריות טבריה ורמלה מסרו כי אינן מבצעות מדידות מסוג זה, ועיריית צפת לא הציגה מדידות כלשהן.
סקרי שביעות רצון – עיריית תל אביב-יפו ערכה סקרי שביעות רצון בקרב תיירים; העיריות חיפה, טבריה, ירושלים, נצרת, צפת ורמלה לא ערכו סקרים כאלו, אף שיש בכוחם לנטר את הנושאים הטעונים שיפור או שימור.
הנגשת אתרי המרשתת – החקיקה מחייבת נותן שירות ציבורי לבצע התאמות באתר המרשתת שלו במטרה להנגיש את כל תוכני האתר לאנשים עם מוגבלות. אתרי המרשתת התיירותיים של העיריות שנבדקו לא הונגשו באופן מלא לאנשים עם עיוורון כנדרש בחקיקה. כמו כן, נמצאו ליקויים במידע שה...
היערכות לטיפול בתיירים במצבי חירום – לשלוש עיריות – חיפה, ירושלים ותל אביב-יפו היו תיקי היערכות לטיפול בתיירים במצבי חירום, אך היו בהם חוסרים נקודתיים של פריטי מידע נדרשים, כגון רשימת האמצעים שעומדים לרשות העירייה – כלי רכב, עלונים ואמצעי הסברה לתיירים...