עמידה בדרישות הדין בנוגע לשטח המחיה לכלוא - במועד הפעימה השנייה שקבע בג"ץ ליישום הריווּח המלא - מאי 2020 - רק 50% מאוכלוסיית הכלואים יחיו ב-4.5 מ"ר. יש פער של כ-4,000 מקומות כליאה בין אלה שיהיו בפועל לבין מספר מקומות הכליאה המשך קריאה בקובץ המצורף.
תנאי המחיה בבתי המעצר - ביקור במתקני הכליאה העלה ממצאים המצביעים על תנאי מחיה ירודים.
החזקת עצורים בהפרדה - על אף העיקרון המנחה בחוק, עצורים לימים אינם מוחזקים בנפרד מעצורים שהוגש נגדם כתב אישום. מתוך 2,370 עצורים שהוחזקו על ידי שב"ס באגפי עצורי הימים בכל אחד מבתי המעצר, רק 1,117 היו עצורי ימים (כ-47%), ועל היתר המשך קריאה בקובץ המצורף.
התנאים בתאי ההמתנה שבבתי המשפט - ב-12 מתוך 22 בתי משפט, כלואים ממתינים לדיונים בצפיפות של פחות ממ"ר אחד לעצור. המצב חמור בעיקר בבית משפט השלום בירושלים ובבתי המשפט בתל אביב.
הסדרת ממשקי העבודה בין שב"ס למשטרה - גם לאחר חתימה על הסכם הבנות חדש, סוגיות ליווי עצורים ללשכות ההוצאה לפועל והזקיפות בבתי חולים על עצורים במעמד של "עד החלטה אחרת" לא סוכמו בין הצדדים. היעדר הכרעה בסוגיות אלה פוגע הן בפעילות שב"ס והן בפעילות המשטרה.
ליווי עצורים על ידי יחידת נחשון - נסיעות העצורים מבתי המעצר אל בתי המשפט הן ארוכות מאוד וכוללות שהיות במעברים - מתקני כליאה זמניים - זאת, כאשר משך הדיון הממוצע בתיקי מעצרים הוא כשבע דקות. כך, הסעת עצור שצריך לעבור מרחק המשך קריאה בקובץ המצורף.
שהיית עצורים בעלי רקע פסיכיאטרי ברכבי הליווי - מרגע שהועלו העצורים לרכב הליווי ועד שהם נבדקים בבית החולים הפסיכיאטרי חולפות שעות המתנה רבות (3 - 7 שעות), שבהן לא ניתן להוריד אותם מרכב הליווי. שהייתם במשך שעות ארוכות ברכב המשך קריאה בקובץ המצורף.
ממשק ממוחשב לזימון עצורים - הנהלת בתי המשפט אינה פועלת לייעל את הממשק הממוחשב מול שב"ס, והדבר מאלץ את שני הגופים לשמר הליכי עבודה מיושנים, שאינם מתאימים לעידן טכנולוגיית המידע וגורמים לבזבוז משאבי ציבור ולהכבדה על עבודת שב"ס.