נוהלי עבודה - לא נקבעו נהלים ארציים לעבודת טועני המעצרים במטרה להסדיר בין היתר את תנאי העבודה שלהם, את סמכויותיהם, את כפיפותם המקצועית והפיקודית ואת ממשקי העבודה בינם ובין היחידות החוקרות.
שיעור הגשת הבקשות למעצר עד תום ההליכים - ממועד חקיקת חוק המעצרים עד שנת 2018 גדל השיעור היחסי של המעצרים עד תום ההליכים מ-11% ל-35% מסך כל המעצרים. לא חל שינוי בשיעור הנמוך של בקשות לשחרור בתנאים מגבילים שגורמי התביעה יוזמים.
בקרה על הליך המעצר - אין בידי גורמי התביעה יכולת להפיק נתונים מלאים על הליכי המעצר עד תום ההליכים לשם עריכת בקרה וניתוח מערכתי בנוגע למדיניות המעצרים.
שירות המבחן למבוגרים - המשרות שנקבעו בתקן של קציני המבחן בתחום המעצרים אינן מאוישות במלואן; לכל אורך שנת 2018 כ-7 תקנים בממוצע ארצי לא היו מאוישים. בשני מחוזות הגיע המחסור לפי שניים מהממוצע הארצי. לפיכך שירות המבחן מתקשה להגיש המשך קריאה בקובץ המצורף.
עצורים בפיקוח אלקטרוני - החזקת עצורים במעצר בפיקוח אלקטרוני מצליחה במקרים רבים לקיים את תכלית המעצר והיא פוגעת פחות בחירות העצורים. למרות זאת, כ-25% מאמצעי הפיקוח האלקטרוני על העצורים אינם מנוצלים.