פרסום מידע לציבור - כל הרשויות המקומיות שנבדקו - אשדוד, כפר סבא, נוף הגליל, עמק יזרעאל, קריית טבעון וריינה, לא פרסמו את צווי הארנונה המעודכנים שלהן על לוחות המודעות ברשות, ושתיים מהן - המועצות המקומיות קריית טבעון וריינה - לא פרסמו את צו הארנונה באתריה...
ערוצי התקשורת עם אגף הגבייה - עיריית נוף הגליל, המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה המקומית ריינה לא פרסמו באתריהן במרשתת את שעות הפעילות של המענה הטלפוני באגף הגבייה.
פרסום מידע בהודעת התשלום השנתית על ארנונה כללית - נמצא כי עיריית נוף הגליל והמועצות המקומיות קריית טבעון וריינה לא פרסמו בהודעת התשלום השנתית ששלחו לתושבים את פרטי הממונה על תלונות הציבור ואת דרכי הגשת התלונה, כנדרש. עוד נמצא כי עיריית אשדוד לא פרסמה א...
מעקב הרשויות המקומיות אחר נתוני השימוש בערוצי השירות - הפרונטלי, הטלפוני והמקוון - עיריית נוף הגליל והמועצות המקומיות קריית טבעון וריינה אינן עוקבות אחר התפלגות הפניות בין ערוצי השירות השונים באגף הגבייה.
שירותים מקוונים באתרי הרשויות המקומיות במרשתת - נמצא כי כל הרשויות המקומיות שנבדקו הקימו אתרים במרשתת כנדרש בחוק, והן משתמשות בהם גם לצורך מתן שירות מקוון לתושב בתחום הארנונה. עם זאת, הביקורת העלתה כי רמת השירותים המקוונים לא הייתה אחידה, וכי הרשויות נ...
פעולות הרשויות לעידוד המעבר לשוברי תשלום דיגיטליים - אף שאין חובה לכך, בשנים האחרונות החלו חלק מהרשויות המקומיות לקדם את המעבר מדיוור הודעות תשלום הארנונה באמצעות הדואר לדיוורן באופן דיגיטלי: בעיריות אשדוד, כפר סבא ונוף הגליל, במועצה האזורית עמק יזרעאל...
קביעת אמנת שירות לאגף הגבייה ופרסומה, וזמני התקן לטיפול בפניות מקוונות - עיריית נוף הגליל, והמועצות המקומיות קריית טבעון וריינה לא קבעו אמנות שירות; עיריית נוף הגליל והמועצה המקומית ריינה לא הגדירו זמני תקן לטיפול בפניות התושבים לאגף הגבייה והמועצה האז...
זמני הטיפול בפניות מקוונות לעומת זמני התקן שנקבעו - נמצא כי זמן הטיפול ב-11,158 (כ-34%) מהפניות שהוגשו לעיריית אשדוד וב-414 (כ-20%) מהפניות שהוגשו למועצה האזורית עמק יזרעאל חרג מזמני התקן שהגדירו הרשויות האמורות. לעומתן זמן הטיפול ב-38 (כ-1%) מהפניות ש...
שעות הפעילות של השירות הטלפוני והפרונטלי באגף הגבייה - בכל הרשויות המקומיות שנבדקו - אשדוד, כפר סבא, נוף הגליל, עמק יזרעאל, קריית טבעון וריינה, קבלת הקהל באגף הגבייה מתרכזת בשעות הבוקר והצוהריים, והדבר עלול לאלץ חלק מהתושבים להיעדר מהעבודה לצורך קבלת ש...
מעקב אחר זמני ההמתנה לקבלת השירות הפרונטלי והטלפוני באגף הגבייה - חמש מתוך שש רשויות מקומיות שנבדקו - עיריות כפר סבא ונוף הגליל, המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצות המקומיות קריית טבעון וריינה לא אספו מידע על זמני ההמתנה של מקבלי השירות הפרונטלי באגף הג...