תיחום הפרויקט והתכולות שיושמו - בביקורת הקודמת עלה כי הביטוח הלאומי יישם במסגרת הפרויקט חלק קטן מהמערכות שתוכננו להיכלל בפרויקט בשנת 2009. בביקורת המעקב נמצא כי הליקוי תוקן במידה מועטה. הביטוח הלאומי החליט לגרוע מהפרויקט 19 (50%) מתוך 38 מערכות הליבה ש...
לוחות הזמנים של הפרויקט - במועד סיום הביקורת, 14 שנים לאחר תחילת ביצועו של הפרויקט, ועל אף צמצום תכולות הפרויקט לכמחצית מהתכנון המקורי, ניתן לקבוע כי הפיגור הגדול בלוחות הזמנים והצמצום המתמשך והנרחב בתכולותיו משקפים תהליך עקבי ורב-שנתי של התרחקות מהתכנ...
הביטוח הלאומי החליט לגרוע מפרויקט "תבל" ולא לשדרג 19 (כ-50%) ממערכות הליבה שתוכננו במקור, מרביתן בתחום הגמלאות, כאשר לביטוח הלאומי אין תוכנית חלופית למתן מענה טכנולוגי למערכות אלו. המערכות שהוחלט לגרוע מהפרויקט עסקו בין היתר בתחומים אלה: גמלת זקנה ושאי...
תקציב הפרויקט - בביקורת הקודמת עלה כי על אף היישום החלקי של תכולות הפרויקט יחסית לתכנון המקורי, שיעור ביצועו של התקציב עד יולי 2019 היה גדול בכ-58% מהתקציב המקורי שאושר לפרויקט. בביקורת המעקב נמצא כי הליקוי לא תוקן, ואף שהתכולות המקוריות של הפרויקט צומ...
הכללת עלות העסקתם של עובדים בתקן של הביטוח הלאומי בתקציב הפרויקט - בביקורת הקודמת עלה כי נתוני תקציב הפרויקט אינם כוללים את עלות העסקתם של עובדים בתקן של הביטוח הלאומי המשולבים בפרויקט והומלץ כי עלות העסקתם תיכלל בתקציב הפרויקט. בביקורת המעקב נמצא כי ה...
תכנון הפרויקט לעומת ביצועו והבקרה התקציבית עליו - בביקורת הקודמת עלה כי צוות הפיקוח התקציבי של הביטוח הלאומי התקשה לבצע בקרה מלאה על תקציב הפרויקט לעומת התכולות המתוכננות, בשל היעדר נתוני תכנון מפורטים, מלאים ומעודכנים. בביקורת המעקב נמצא כי הליקוי בהל...
הפרקטיקה של מחיקת נתוני התכנון משקפת ליקוי ממשי שיש לו השפעות משמעותיות ביותר על כל תחום הפיקוח והבקרה על התנהלות הפרויקט. בהיעדר בקרה שוטפת על פערים בין התכנון לבין הביצוע בפועל, לא ניתן לעמוד על בעיות באופן הקצאת המשאבים בפרויקט (מאות אלפי שעות פיתוח...
ביצוע תחקיר בסיום כל גרסה - נמצא שלאחר ההשלמה של כל גרסה או סבב פיתוח לא מבוצעים תחקירים ותהליכי הפקת לקחים מעמיקים כדבר שבשגרה. הביטוח הלאומי מסתפק בביצוע תחקירים נקודתיים בעניינם של אירועים ספציפיים, שאינם מספקים את המענה על הצורך בקיום תהליך הפקת לק...