בחינת כדאיות שיטת PPP אל מול מימון הקמת הכבישים מתקציב המדינה - נכון לשנת 2024 ישנם 3 כבישי אגרה, ואורכם הכולל הוא כ-207.5 ק"מ, מתוך כ-8,500 ק"מ של כבישי ישראל. בשנים 2019 ועד 2023, בהתאם לרשת הביטחון, קיבלה המדינה 111 ו-85 מיליון ש"ח מהזכיינים של כביש...
עומסי התנועה בכביש 6 בקטע המרכזי - מנתוני יועץ התנועה של משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל עלה שבנובמבר 2019 היה עומס תנועה בינוני-גבוה לכיוון דרום בשעות 05:00 - 09:00 בין מחלף עירון לנחשונים, ובשעות 14:00 - 19:00 בין מחלף חורשים לנחשונים; לכיוון צפון היה...
הפער בין תעריפי כביש 6 בקטע המרכזי לעומת כביש 6 צפון - תעריפי הנסיעה בכבישי אגרה נגזרים בין היתר מעלות ההקמה, התפעול והתחזוקה של הפרויקטים ומגובה המימון שהמדינה משקיעה בהם. בהתאם לחוק, לתקנות ולהסכם הזיכיון, ובאישור הרשות הממונה התעריף לרכב פרטי של מנו...
מבנה התעריפים בכביש 6 בקטע המרכזי - למרות העומסים ההולכים וגדלים בכביש, משרד התחבורה, משרד האוצר וחוצה ישראל לא פעלו בשיתוף עם הזכיין לשינוי מבנה התעריפים של המקטע המרכזי של כביש 6 לגבי רכב פרטי, כפי שנקבע בהסכם הזיכיון המקורי, כך שיהיה קשר בין רמת התע...
הרחבת כביש 6 בקטע המרכזי - נמצא כי לאחר ההרחבה האחרונה בשנת 2014, מילא בעל הזיכיון את מחויבותו בעניין הרחבת הכביש, ואין לו מחויבות להרחבות העתידיות לפי הסכם הזיכיון אלא באמצעות הוראת שינוי, ולכן כל הרחבה נוספת אינה חלק מחוזה הזיכיון המקורי שנחתם בשנת...
תחזוקת כביש 6 דרום - לעומת יתר קטעי כביש 6 המתוחזקים על ידי הזכיינים, נמצא כי עבודות התחזוקה של כביש 6 דרום מבוצעות על ידי נת"י, על פי תוכנית תחזוקה ותעדוף בהתאם לתקציב שמאשרת הממשלה, וכי קיים פער בין הסכום הנדרש לפי מודל התחזוקה שפותח בנת"י - 2.4 מילי...
כדאיות כלכלית להחלטה שהנתיב שייסלל בפרויקט ההרחבה יופעל כנתיב רב תפוסה (נר"ת) - פרויקט ההרחבה של כביש 6 כולל הוספה של נתיב רביעי בשני הכיוונים ממחלף קסם עד מחלף עירון; הוספה של נתיב שלישי בשני הכיוונים ממחלף עירון עד מחלף עין תות; ושדרוג מחלף בית נחמיה...
בחינת אופן הפעלת כביש 6 עם סיום תקופת הזיכיון - תאריך סיום הזיכיון של חברת דרך ארץ צפוי להתארך ב-3 שנים נוספות עד שנת 2032 בשל פרויקט הרחבת הכביש. נמצא כי על אף דברי נציג אגף התקציבים דאז בוועדת המכרזים במרץ 2021, שבתום תקופת הזיכיון בשנת 2032 תופסק גב...
התעריף הבסיסי לנסיעה במנהרות הכרמל - התעריף הבסיסי של מנהרות הכרמל התייקר באופן ריאלי מאז פתיחת מנהרות הכרמל לתנועה, בדצמבר 2010: לרכב פרטי בסכום של 4.39 ש"ח; לרכב ציבורי בסכום של 13.29 ש"ח; ולמשאית בסכום של 21.95 ש"ח (גידול ריאלי של 65.3%, 66.3% ו-65...
בחינת נחיצותם של קווי שאטל נוספים במוקדי תעסוקה במטרופולין תל אביב - נמצא שיעד השאטל הנוסף מחניון הנתיב המהיר לאזור רוטשילד בתל אביב נקבע על ידי חברת חוצה ישראל על סמך סקר שביצעה בפברואר 2018 באמצעות יועץ סקרים ותנועה, ועד אפריל 2024 לא בוצעו סקרים סדו...