ממצאי סקר - נגישות אתרי מרשתת של גופי ממשל - ממצאי הסקר שעשה משרד מבקר המדינה בקרב 23 גופי ממשל העלה, בהתבסס על דיווחיהם, שאתרי המרשתת של 13 מהם (57%) אינם עומדים בדרישות הנגישות כדין, שכן יש בהם פריטים שלא הונגשו לאנשים עם מוגבלויות שונות אף שנדרש היה...
בדיקת נגישות תקופתית - 10 מתוך 23 גופי ממשל (43%) שהשתתפו בסקר שעשה משרד מבקר המדינה - משרד הרווחה והביטחון החברתי, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, המשרד לשירותי דת, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הנהלת בתי המשפט, משרד החוץ, משט...
מינוי רכז נגישות - מתוך 23 גופי הממשל שהשיבו על הסקר, שלושה (13%) ציינו בתשובותיהם לשאלון הסקר, כי לא מינו עובד לתפקיד רכז נגישות - משרד הפנים, המשרד לשירותי דת וועדת הבחירות המרכזית. מינוי רכז נגישות נדרש על פי החוק מגוף שנותן שירות לציבור ומעסיק מעל...
בדיקות נגישות שעשה משרד מבקר המדינה - בבדיקת משרד מבקר המדינה ב-15 אתרי מרשתת של 14 גופי ממשל - המוסד לביטוח לאומי, המשרד לשירותי דת, הנהלת בתי המשפט (נבדקו אתר נט המשפט ואתר בית המשפט העליון), ועדת הבחירות המרכזית, כנסת ישראל, משטרת ישראל, משרד הביט...
בדיקת נגישות של דפי שירות - בבדיקת הנגישות של תהליכי השירות הנוגעים לכל אחד מ-16 דפי שירות מקוונים, מן הנפוצים ביותר של גופי הממשל, אשר מספקים מידע למשתמש על שירות דיגיטלי באתרי המרשתת ולעיתים אף קישורים לטפסים מקוונים לצורך ביצוע פעולות לקבלת השירות...
שיתוף ציבור בקרב אנשים עם מוגבלות - העדפת ערוצי שירות מסורתיים - בסקר שיתוף ציבור שביצע משרד מבקר המדינה בקרב אנשים עם מוגבלויות שונות, המהווה מדגם מייצג של אנשים עם מוגבלויות המשתמשים במרשתת, עלה כי שיעור משמעותי מקרב המשיבים - 44% - ציינו כי הם מעדיפ...
שיתוף ציבור בקרב אנשים עם מוגבלות - השפעת בעיות בנגישות בערוצי שירות דיגיטליים - 39% מן המשיבים לסקר שיתוף ציבור ציינו כי נתקלו בפריטים שלא הונגשו כנדרש באתרי מרשתת או ביישומונים של גופי ממשל. להלן בתרשים ההתמודדות של משיבים אלה עם קשיי הנגישות בערוצים...
פעולות פיקוח של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות - נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מצאה ליקויי נגישות ב-14 אתרי מרשתת של גופי ממשל בבדיקות שעשתה בשנים 2019 - 2021. הנציבות התריעה בפני כל גוף על הליקויים שמצאה, ואולם לא קיימה מעקב בנוגע ללי...
הוראות נגישות לספקי שירותי בריאות - עד מועד סיום הביקורת, נובמבר 2022, לא הותקנו תקנות שמטילות על ספקי שירותי בריאות, לרבות קופות החולים ובתי החולים שמספקים שירות לכלל הציבור בישראל, להנגיש לאנשים עם מוגבלות את אתרי המרשתת או היישומונים שהם מפעילים. בה...
מדידת איכות השירות הממשלתי הדיגיטלי לאנשים עם מוגבלות - אף שכ-17% מהאוכלוסייה בישראל הם אנשים עם מוגבלות, היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור במערך הדיגיטל הלאומי לא מדדה את איכות השירות הדיגיטלי הממשלתי הניתן לציבור מבחינת נגישותו לאנשים עם מוגבלות, ו...