הטיפול בהמלצות ועדת שמגר - בינואר 2012 הגישה ועדת שמגר לשר הביטחון דאז את המלצותיה בדבר השיקולים, העקרונות והתהליכים שנועדו להסדיר את דרכי הטיפול מטעם המדינה בשחרורם של שבויים ונעדרים. המלצות הוועדה כללו בין השאר התייחסות למסגרת הארגונית לטיפול בנושא...
הגדרת תפקיד מתאם השו"ן - מתאם השו"ן פעל במשך השנים בלי שמשרד רה"ם קבע בהסכם ההתקשרות עימו או בכל מסמך אחר את תוכן תפקידו, את תחומי אחריותו, את סמכויותיו ואת מסגרת הפעולה המפורטת שלו. כמו כן, משרד רה"ם לא קבע את ממשקי העבודה של מתאם השו"ן עם גופי הביטחו...
תכנון עבודת המתאם, ניהולה בתוכניות עבודה ודיווח על ביצועה - משרד רה"ם התקשר עם מתאם השו"ן בלי שתכנן את הנדרש ממנו ואת התפוקות המצופות מעבודתו, לרבות תכנון גמיש בהתחשב בגורמי חוץ העשויים להשפיע על פעולותיו. בידי משרד רה"ם לא היה מידע מלא המאפשר לבחון...
ניהול הקשר עם משפחות השבויים והנעדרים - ועדת שמגר הצביעה על הצורך בעיגון רשמי של מתכונת הקשר של מתאם השו"ן עם משפחות השבויים והנעדרים. משרד רה"ם פעל במשך השנים בנושא זה בלי שקבע את המתכונת לניהול הקשר עם המשפחות, והסתפק בקביעה כי המתאם יוזמן לכל מפגש...
ניהול הידע הנצבר במשרד רה"ם - ועדת שמגר ציינה כי זיכרון ארגוני אמור להיות אבן יסוד מקצועית בעבודת צוותים הפועלים בנושא השבויים והנעדרים, ואולם הזיכרון הארגוני בנושא הוא מוגבל. הוועדה עמדה על הצורך בקיומו של מנגנון סדור לצבירת ידע, אשר יאפשר לימוד שוטף...
הסכם ההתקשרות והתגמול שניתן למתאם עבור עבודתו - בשלוש מחמש תקופות ההתקשרות עם מתאם השו"ן החלה תקופת ההתקשרות לפני שהתקבלו כל האישורים הנדרשים של ועדות היועצים והפטור, ובארבע פעמים החלה תקופת ההתקשרות לפני מועד החתימה על ההסכם עם המתאם; מספר שעות העבודה...