הליך קבלת החלטות לשם הקמת מערך פיקוח על טוהר הבחירות - בין הבחירות לכנסת ה-22 לבחירות לכנסת ה-24 גדלה פי שלושה ההוצאה הכוללת של הוועדה בכל הקשור להפעלת מערך הפיקוח על טוהר הבחירות (מ-17 מיליון ש"ח ל-51 מיליון ש"ח). בבחירות לכנסת ה-22 - המטה המינהלי של...
ההסדרה המשפטית של צילום בחדרי הקלפי - לאחר הבחירות לכנסת ה-24 (במרץ 2021) לא החל המטה המינהלי של ועדת הבחירות המרכזית לקדם את ההסדרה של מערך הפיקוח על טוהר הבחירות ואת הצבת המצלמות בוועדות הקלפי במסגרת חקיקה. לפיכך במועד סיום הביקורת עדיין לא הוסדר הה...
בעלי תפקיד המוסמכים לצלם בחדרי הקלפי - עלה כי ב-50 קלפיות (18%) מתוך מדגם שערך משרד מבקר המדינה של 283 קלפיות רגישות, לא היה מפקח ביום הבחירות לכנסת ה-24; מתוכן ב-13 קלפיות (26%) ספירת הקולות צולמה בוודאות; ב-16 קלפיות (32%) ספק אם ספירת הקלפיות צולמה;...
אבטחת תוצרי הצילום - בבחירות לכנסת ה-22, ה-23 וה-24 לא תיעדה הוועדה את העברת חומרי הצילום למשטרה, כנדרש על פי נהליה. היעדר תיעוד שיטתי מעורר חשש שהוועדה אינה עוקבת אחר שמירתם והשמדתם של כלל חומרי הצילום, כנדרש על פי דין.
גיוס והעסקת מפקחים - על אף הגידול הניכר במספר המפקחים בין הבחירות לכנסת ה-22 לבחירות לכנסת ה-24 (פי ארבעה) והגידול הניכר עקב כך בעלויות מערך הפיקוח (פי שלושה) – בבחירות לכנסת ה-24 לא נכח מפקח טוהר בחירות ב-18% מהקלפיות שהוועדה עצמה הגדירה כקלפיות רגישות ב
רכש שירותים ומוצרים לצורך הפעלת מערך הפיקוח בבחירות לכנסת ה-24 - לצורך הבחירות לכנסת ה-22, לכנסת ה-23 ולכנסת ה-24 רכשה ועדת הבחירות המרכזית 15,500 מצלמות במצטבר (לרבות 12,350 מצלמות שנרכשו לקראת הבחירות לכנסת ה-24) עבור מערך הפיקוח על טוהר הבחירות בעלו...
שלמות המידע על אודות חשדות לפגיעה בטוהר הבחירות - המידע במערכות הממוחשבות של הוועדה בנוגע לטיפול בחשדות לפגיעה בטוהר הבחירות היה חסר. נמצא חסר בכרבע מהדיווחים שהטיפול בהם הסתיים בבחירות לכנסת ה-22, בכשליש מהדיווחים שנסגרו בבחירות לכנסת ה-23 ובכמעט 40% ...
אפקטיביות מערך הפיקוח - נתונים שהועלו בביקורת מעידים על אינדיקציות לצורך בבדיקת אפקטיביות מערך הפיקוח על טוהר הבחירות. לדוגמה, רק ב-7% מהקלפיות (56 מ-799 קלפיות) נדרשה בדיקת עומק עקב דיווח של מערך הפיקוח; הוועדה העבירה למשטרה תצלומים לצורך חקירת חשדות...