סדרי מסירת הזמנות לרכישת טובין ושירותים - רכבת ישראל רוכשת מספקים כמויות גדולות של ציוד וחומרים מסוגים שונים לצורר פעילותה הסדירה ומוסרת לספקים ביצוע של עבודות שירותים, כגון ניקיון והסעה. את הציוד הדרוש לה רוכשת הרכבת מספקים בארץ ומחוץ לארץ. בשנת הכספים 1979 רכשה הרכבת טובין (למעט דלק, קטרים וקרונות) בסך של 6.4 מיליון שקל, וב-1980 בסך של 20.2 מיליון שקל; לשנת הכספים 1981 הוקצבו למטרה זו 57.7 מיליון שקל. כן מסרה הרכבת לספקים עבודות שירותים בשווי של מאות אלפי שקלים בכל שנה.
ההחלטה בדבר מסירת עבודות ורכישות נתונה בידי שתי ועדות שמינה מנכ"ל הרכבת: ועדת מרכזית, המוסמכת לטפל בהצעות רכישה ששווייה החל בינואר 1981 היה עד 100,000 שקל; ועדה עליונה, המוסמכת לטפל בהצעות שסכומן עולה על זה. על הוועדות לפעול על פי הוראות החשב הכללי בענייני כספים ומשק (התכ"ם) והוראות נוהל פנימיות שהוציאה הנהלת הרכבת ב-1977. בנהלי הרכבת נקבעו לאגפים השונים נושאי תפקידים אשר בסמכותם לאשר רכישות עד לסכומים הנקובים בנהלים; רכישות טובין שסכומן מעבר לסכומים אלה חייבות אישור ועדת הרכישות *.
המשך קריאה בקובץ המצורף .
סדרי בטיחות במפגשי רכבת - לרכבת ישראל כ-550 ק"מ מסילה ראשית ועוד כ-300 ק"מ של שלוחות ועקלתונים; לאורכן יש 283 מפגשים עם דרכים וכבישים, המוגנים על ידי מחסומים אוטומטיים או מיכניים, רמזורים אוטומטיין, שערים מאויישים ותמרורים ("מפגשי רכבת"). בשנים 1972- 1982 אירעו במפגשים 173 תאונות בין רכב מנועי לרכבת, שבחלקן היו נפגעים. כן דווח בשנים האמורות על יותר מ-1,000 מקרים של התנגשויות רכב במחסומים של הרכבת, שגם הן הסתיימו בפגיעות בגוף או בנזק לרכוש. הפיצויים ששילמה הרכבת לנפגעי תאונות במפגשים, בשנות הכספים 19780 1981, הסתכמו ב-1.7 מיליון שקל. עד לשנת הכספים 1980 יועדו בתקציבי הרכבת, סכומים. להתקנה של רמזורים ומחסומים במפגשי הרכבת.
המשך קריאה בקובץ המצורף