מרכז החינוך העצמאי - חוק לימוד חובה, התש"ט-1949, מחייב את ההורים שלי כל ילד או נער בגיל לימוד חובה ללמוד במוסד חינוך מוכר, בין רשמי- בית ספר ממלכתי או ממלכתי דתי ובין שאינו רשמי. הגדרתו של מוסד חינוך כרשמי, או כמוכר שאינו רשמי, נעשית בהכרזה של שר החינוך והתרבות המתפרסמת ברשומות.
תקנות חינוך ממלכתי (מוסדות מוכרים), התשי"ד- 1953, שהותקנו על פי חוק חינוך ממלכתי, התשי"ג- 1953, קובעות הסדרים ותנאים להכרזת מוסדות חינוך כמוסדות מוכרים שאינם רשמיים, לצורכי ניהולם, לפיקוח עליהם ולתמיכת המדינה בתקציביהם. בהתאם לכך נתונים מוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים, לפיקוח פךגוגי ומינהלי של משרד החינוך והתרבות, והם נהנים, על פי בקשתם והחלטת השר, מתמיכתה הכספית של המדינה.
המשך קריאה בקובץ המצורף.
כפרי נוער מנותק - מזה שנים עוסקים גורמים רבים במדינה בנסיון למצוא פתרונות חינוכיים ושיקומיים הולמים בעבור בני נוער מנותק*- שאינם במסגרת לימודית כל שהיא ואינם עובדים באורח סדיר, גולשים לשולי החברה ואף מידרדרים לעבריינות.
בשנת 1975 ובשנת 1980 הוקמו שלושה כפרי נוער מנותק: איבים, מנוף וקדמה. המשותף לשלושת הכפרים האלה, הוא אוכלוסיית היעד, המאופיינת במקרים קשים של נוער מנותק מועד לפשיעה, אשר מזה שנים לא היה במסגרת חינוכית כל שהיא; והנסיון להפעיל שיטות שיקום לא שגרתיות, המשלבות עבודה, לימודים וטיפול פרטני תוך שימת דגש על היחיד, גם יחד.
כפרי הנוער המנותק- איבים, מנוף וקדמה- הוקמו על ידי עמותות, שבהן למשרד החינוך והתרבות חלק פעיל בהנהלה ובתקציב. אגף הנוער במשרד החינוך והתרבות, אשר יזם את הקמתם, מופקד על הפיקוח הפדגוגי והמינהלי בכפרי הנוער איבים ומנוף, ואילו האגף לחינוך התיישבותי אחראי על הפיקוה הפדגוגי בכפר הנוער קדמה, כאשר לאגף הנוער מעורבות בתחום החברתי חינוכי. למשרד העבודה והרווחה יש הלק בתחום ההכשרה המקצועית במנוף ובקדמה. הוא משתתף בתקציב של שני כפרים אלה.
המשך קריאה בקובץ המצורף.
החברה להגנת הטבע - 1. החברה להגנת הטבע היא עמותה, שנוסדה בשנת התשי"ג (1953 ). מטרותיה הן: שמירה על ערכי הטבע והנוף של הארץ; טיפוח הזיקה לארץ ישראל- אהבת הארץ והכרת הארץ על כל אשר בה; הטבע החי, הטבע הדומם, שרידי העבר, היישוב לצורותיו ולתולדותיו; השתתפות בפעולות, המיועדות לשמור על איכות הסביבה: דמות הנוף, נקיון האוויר והמים, נקיון אתרים ועוד; חינוך ילדים, בני נוער ומבוגרים לערכים אלה- להכירם, להעריכם ולשמור עליהם; עידוד מחקרים, העשויים לבסס את פעולותיה בתחום שמירת הנוף, הטבע ואיכות הסביבה.
המשך קריאה בקובץ המצורף.