לוגו מדינת ישראל
ספריית הפרסומים משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור

פעולות פרסום של מועצת הפירות והמועצה לשיווק פרי הדר; המועצה לייצור ולשיווק של טבק גולמי – מינהל הכספים

הגעת לתוכן כרטיסייה על מנת להמשיך בנייוט דלג עם החיצים למטה ולמעלה
מסגרת פרסום:
תאריך הפרסום:
סוג הפרסום:
שיווק תוצרת חקלאית; כספים

תקציר

ריכוז ממצאים

מועצת הפירות (ייצור ושיווק) והמועצה לשיווק פרי הדר לא התוו מדיניות פרסום שעל פיה אמורות היו להיקבע מטרות ויעדי הפרסום. היוזמה בנדון הופקדה בידי משרדי הפרסום שהועסקו על ידי ידיהם,ומטבע הדברים היו מעוניינים להרחיב ככל שניתן את פעילותם - מצב שלא היה בו תמריץ לחסכון בהוצאות.

ההתקשרות של שתי המועצות עם משרדי פרסום לא לוותה בהסכמים בכתב, שיגדירו ברורות את הפעולות, שהמשרדים צריכים היו לבצע, ואת חובותיו וזכויותיו של כל צד.

בהעדר הסכמים בכתב נמנעה מהמועצות אפשרות מעשית לעקוב אחרי פעולות של משרדי הפרסום ואחרי העסקתם של נותני שירותים שונים שאתם התקשרו הפרסומאים. בפועל נענו המועצות לכל התביעות של משרדי הפרסום, בלא שהיתה להן אפשרות לחוות דעה הן על עצם פעולות הפרסום והן על המחירים.

במועצות לא נמצאו מסמכים, שמהם ניתן לעמוד על ההשפעה החיובית שנודעה לפרסומת להגברת הצריכה בפירות ולתועלת הכלכלית שנבעה מזה.