לוגו מדינת ישראל
ספריית הפרסומים משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור

נמל תעופה בן גוריון- עבודות פיתוח; בדיקות בטחוניות לנוסעים לחו"ל דרך נמל התעופה בן גוריון

הגעת לתוכן כרטיסייה על מנת להמשיך בנייוט דלג עם החיצים למטה ולמעלה
מסגרת פרסום:
תאריך הפרסום:
סוג הפרסום:
מערכת ממוחשבת; התחשבנות כספית; לוחות זמנים; תקציב; כוח אדם

תקציר

עשוי לעניין אותך

​נמל תעופה בן גוריון-  עבודות פיתוח - נבדקו שלוש עבודות פיתוח בנמל התעופה ע"ש בן גוריון (נתב''ג), שבוצעו בין השנים 1981- 1985: שכירת מכ"ם ורכישת מערכת ממוחשבת; הקמת מגדל פיקוח חדש ; והרחבת אולם הנוסעים היוצאים. הנוסעים היוצאים. ההשקעה בפרוייקטים אלה הסתכמה ב-7.6 מיליון דולר.

הרשות לא ערכה מכת לרכישת המערכת הממוחשבת שנקנתה בסכום של כמיליון דולר. גם לא נמצא תיעוד על כך, שנערכו בירורים עם מינהל התעופה של ארה"ב בדבר האפשרות של שילוב מערכות ממוחשבות מסוגים אחרים במכ"ם שהושכר לה. רכישת המערכת הממוחשבת נעשתה תוך ניהול מו''מ עם ספק יחיד.

בתחשיב, שמסרה הרשות למנכ"ל משרד התחבורה לפני רכישת הציוד נאמר, שהרכישה תאפשר ביטול יחידת בקרה ותביא לידי חסכון של כ-290,000$ בשנה. היחידה לא בוטלה בגלל התנגדות חיל האוויר ומספר העובדים גדל בשלושה.
המשך קריאה בקובץ המצורף.

בדיקות ביטחוניות לנוסעים לחו"ל דרך נמל התעופה על שם בן-גוריון - הבדיקות הביטחוניות נערכות בנמל התעופה על שם בן-גוריון (להלן נתב"ג) על ידי שני גורמים, שגורמי הביטחון האחראים אישרו לביצוע הבדיקות- רשות שדות התעופה, באמצעות חטיבת הביטחון של נתב"ג, וחברת אל-על באמצעות אגף הביטחון של החברה. הבדיקות הביטחוניות לרוב הנוסעים בחברות התעופה הזרות מבוצעות על ידי רשות שדות התעופה, ואילו חברת אל-על מבצעת את הבדיקות לנוסעים במטוסיה, ולנוסעים של אחדות מהחברות הזרות.

הביקורת בחנה בספטמבר 1986 את המשמעויות שיש להפעלה המקבילה של בדיקות הביטחון בנתב"ג על ידי שני הגורמים. שתי המערכות מעסיקות את כוח האדם, שבאמצעותו הן מבצעות את הבדיקות הביטחוניות לתקופות קצרות יחסית (לרוב כשנה); ברשות שדות התעופה עובדים אלה הם במעמד של עובד   ארעי, ובחברת אל-על הם מועסקים באמצעות חברה קבלנית, עמה חתמה אל-על חוזה.