זרוע היבשה (ז”י) לא בחנה במסגרת עבודת המטה לקידום ההצטיידות במערך של תותחים חדשים, מערך שהוא בעל משמעויות מבצעיות ארוכות טווח ומושקעים בו סכומים כספיים גבוהים, נושאים מהותיים שהיו אמורים לתמוך בקבלת ההחלטות בנוגע... המשך קריאה בקובץ המצורף.
הוועדה המטכ”לית שאמורה הייתה להציג לסגן הרמטכ”ל ולרמטכ”ל תמונה מלאה לא הציגה להם היבטים מבצעיים שצוינו בעבודת המרכז לניתוח מערכות באג”ת בין היתר בנוגע לערך התרומה המבצעית שתופק מהחלפת מערך התותחים.
ההחלטה של המינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית )מפא”ת( וז”י במרץ 2014 על ביטול ההדגמה של תותח AGM בישראל התקבלה בלי שהתקיים דיון בנושא שבו נשקלו המשמעויות של קיום ההדגמה לעומת ביטולה. החלטה זו הותירה לכאורה את הסיכון... המשך קריאה בקובץ המצורף.
מנובמבר 2016 עד מרץ 2017 הציגו מפא”ת, ז”י ואג”ת לוועדה לבחירת מפתחים ואישורם הפועלת במפא”ת (ועדת המפתחים) דרישות מהותיות הנוגעות להיבטים מסוימים, זאת אף שדרישות אלה לא נדונו ולא אושרו בתהליך האישור העקרוני באג”ת ועל ידי הרמטכ”ל ושר הביטחון.
מנובמבר 2016 עד מרץ 2017 הציגו מפא”ת, ז”י ואג”ת לוועדה לבחירת מפתחים ואישורם הפועלת במפא”ת (ועדת המפתחים) דרישות מהותיות הנוגעות להיבטים מסוימים, זאת אף שדרישות אלה לא נדונו ולא אושרו בתהליך האישור... המשך קריאה בקובץ המצורף.
הגם שהשימוש של ועדת המפתחים בתקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים )התקשרויות מערכת הביטחון(, התשנ”ג 1993- , לצורך מתן פטור ממכרז לאלביט היה מספק, הנימוקים שלה ושל מפא”ת למתן פטור ממכרז על בסיס תקנה 3(5) לתקנות האמורות... המשך קריאה בקובץ המצורף.
צה”ל הציג לקבינט המדיני-ביטחוני כי אחת משלוש הסיבות העיקריות ליציאה לפרויקט היא היבט מבצעי מסוים. עם זאת, קיים חוסר בהירות באשר לטענה זו; המל”ל לא הציג לקבינט ניתוח לגבי חלופות שאינן תותחים, תוך הצגת היתרונות והחסרונות של... המשך קריאה בקובץ המצורף.