ריכוז ממצאים
בתקציב משרד החינוך, התרבות והספורט כלולה השתתפות המדינה בתקציב האקדמיה ללשון העברית (להלן - האקדמיה). המשרד התנה את העברת הכספים לאקדמיה בעמידה בדרישות "נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן". בעקבות פנייה של האקדמיה בעניין זה באוגוסט 1997 קבע היועץ המשפטי לממשלה, כי בהיות האקדמיה תאגיד על פי חוק, אין לנהוג בה כבעמותה המבקשת תמיכה. עם זאת, עניין העברת התשלומים, ובכלל זה מתן המקדמות, לגופים שהוקמו בחוק והמתוקצבים בידי המדינה עדיין לא הוסדר כראוי.
החלטות ועד הפרסומים של האקדמיה בדבר הוצאה לאור של פרסומים אינן מתועדות כראוי. למדור ההוצאה לאור אין מעבירים הודעה מסודרת על החלטות אלו ועל מספר העותקים שיש להדפיס בכל פרסום.
נמצא שבאקדמיה אין גוף שמתפקידו לקיים דיונים ולקבל החלטות מנומקות בדבר התקשרויות עם גופים חיצוניים. מהמסמכים לא היה אפשר לקבל תמונה מלאה ומדויקת על אופן קבלת ההחלטות בנושא זה.
העבודות לגופים חיצוניים (להלן - עבודות חוץ) לא נעשו על פי טופס הזמנת עבודה שאושר בחתימת הצדדים, אלא על סמך פנייה של אחד הצדדים בכתב או בעל פה. הפניות בכתב לא היו מפורטות. הובאו בהן רק תיאור כללי של העבודה והמחיר לעמוד, וההסכמה על ביצוען לא אושרה בחתימת הצדדים.
הטיפול של מדור ההוצאה לאור, בשלוש מבין שש עבודות חוץ שנבדקו, כלל לא רק הכנת סדר ועימוד, שעליה התחייב, אלא גם הבאה לדפוס, תשלום לבית הדפוס וכן ניהול חשבון התרומות שנועדו למימון ההוצאה לאור של העבודות. כמו כן טיפל מדור ההוצאה לאור במכירה של שתיים מהעבודות האמורות. לא זו בלבד שפעולות אלה אינן מתפקידה של האקדמיה, הן אף בוצעו בלא תמורה.
הנתונים המלאים מובאים בקובץ המצורף מעלה