יחידות צה"ל מסוימות (היחידות הרוכשות) קונות פריטי ציוד ושירותים ישירות מספקים במסלול "קניות בהקפה", ובעיקר פריטים הנדרשים לתחזוקה וציוד לרווחת הפרט. ב-1999 וב-2000 הסתכמו הקניות בהקפה בכ-170 מיליון ש"ח ובכ-208 מיליון ש"ח, בהתאמה. בחודשים ינואר עד ספטמבר 2001 הסתכמו הקניות בכ-152 מיליון ש"ח. משרד מבקר המדינה בדק בהקשר זה מספר יחידות באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שבמטה הכללי (אט"ל) ובחיל האוויר (ח"א).
בביקורת עלה, שהוראות משרד הביטחון והוראות צה"ל בנושא קניות בהקפה אינן ברורות ואין ביניהן התאמה. מצב זה, בתוספת הפרשנות שניתנה להוראות השונות, הביאו בחלק מהמקרים שנבדקו לביצוע רכש שלא היה אמור, לכאורה, להתבצע בערוץ קניות בהקפה, אלא באמצעות גופי ההרכשה הייעודיים של משרד הביטחון.
עוד עלה בביקורת, שבמטה אט"ל לא הייתה מערכת לבקרה אחר קניות בהקפה ברמה הכלל-אגפית, לרבות בחינת סוגי הרכש שמבצעות היחידות השונות, לצורך איתור טובין ושירותים, שניתן לרוכשם באמצעות משרד הביטחון ולצורך קביעת מדיניות כוללת של קניות בהקפה. מערכת הבקרה שבמטה ח"א לא אפשרה לאתר ביעילות קניות שנעשו שלא בהתאם להוראות המשרד והוראות צה"ל.