לוגו מדינת ישראל
ספריית הפרסומים משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור

פעולות לשיווק תיירות

הגעת לתוכן כרטיסייה על מנת להמשיך בנייוט דלג עם החיצים למטה ולמעלה
מסגרת פרסום:
תאריך הפרסום:
סוג הפרסום:
פרסום; התקשרות; ועדת מכרזים; יחסי ציבור

תקציר

פעולות הביקורת

במינהל לשיווק תיירות שבמשרד נבדקו תמיכות לעידוד תיירות פנים ורכישת שירותי שיווק ופרסום באירופה.

בחברת "פיתוח מזרח ירושלים בע"מ" נבדקו פעולות החברה בתחומים אחדים ובהם פרויקטים שהיא מנהלת, תקציבה ותשלומים. בדיקות השלמה נעשו ברשות החברות הממשלתיות, בעיריית ירושלים ובחברה הממשלתית לתיירות.

פעולות לשיווק תיירות

תקציר

בעקבות השפל העמוק בענף התיירות שהחל בסוף שנת 2000 מיקד משרד התיירות (להלן - המשרד) את פעולות השיווק בתיירות פנים ובשני מגזרים של תיירות חוץ: המגזר היהודי והמגזר הנוצרי-אוונגליסטי.

במסגרת עידוד תיירות הפנים קבע המשרד 9 רשויות מקומיות "מועדפות" ונתן להן תמיכה, שלא לפי הנוהל שנקבע בתקנות כספים ומשק של החשב הכללי במשרד האוצר (תכ"ם). בקביעה של המשרד בדבר זהותן של הרשויות הנראות בעיניו מועדפות והחלטה מראש של סכום התמיכה שיינתן להן, יש משום חריגה מנוהל תקין בתחום מתן תמיכות.

בהתקשרות עם חברת פרסום ויחסי ציבור לשיווק תיירות באירופה הועלו ליקויים בתחום דיני המכרזים: התקשרויות בחו"ל הובאו לאישור ועדת המכרזים בדיעבד, והסכומים שהובאו לפני ועדת המכרזים היו קטנים מההתקשרות בפועל. שכר הטרחה לחברת הפרסום שאישרה ועדת המכרזים היה גדול מזה שננקב בבקשה לוועדת הפטור ממכרז.

המשרד לא ניהל יומן רכש כנדרש על פי התכ"ם. מערך הרישומים והבקרה לגבי תשלומים לספקים טעונים שיפור: לא נוהל חשבון ספק בגין התשלומים ששולמו לחברת הפרסום בארץ, ובלשכת פריז נוהל חשבון כזה אך התשלומים לחברת הפרסום נרשמו בחשבונות של ספקים אחרים. כתוצאה מכך לא נמנע תשלום כפול לחברת הפרסום בגין חודש אחד, וכן לא נמנעה חריגה תקציבית, והיא אושרה בדיעבד.