1. ב-17 באפריל 2001 נתקיימו בחירות לרשות המקומית בסמ"ה וב-1 במאי 2001 התקיימו בחירות חוזרות לבחירת ראש הרשות.
2. בהתאם לסעיף 23(א) לחוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), התשנ"ג-1993 (להלן – החוק), אני מוסר בזה דין וחשבון על תוצאות ביקורת החשבונות של סיעת אם אחת, דהיינו, סיעה בכנסת אשר לה רשימת בת שהשתתפה בבחירות, וכן של עשר רשימות מקומיות אשר אינן סיעות בת או רשימות בת (להלן - הסיעות המקומיות).
3. הסיעות שהשתתפו בבחירות:
סיעת אם:
(1) מפלגת האחדות הלאומית.
סיעות מקומיות:
(1) אל תסמאח;
(2) אלאחווה;
(3) אלופאק;
(4) אלמוסתקבל;
(5) אלמוסתקילה;
(6) אלנור;
(7) אלפג'ר אלג'דיד;
(8) אלתדאמון;
(9) חזית בסמ"ה הדמוקרטית;
(10) כל אלנאס.
4. (א) על פי החוק, על הסיעות למסור למבקר המדינה את החשבונות והדוחות הכספיים לתקופת הבחירות בצירוף חוות-דעת של רואה חשבון בדבר תקינותם ושלמותם, וכן בדבר ניהול מערכת החשבונות בהתאם להנחיות מבקר המדינה.
(ב) על סיעות ורשימות ברשויות מקומיות שמספר בעלי זכות הבחירה בהן עולה על 5,000 – הוטל למנות רואי חשבון בעצמן ועל חשבונן.
(ג) לגבי רשויות מקומיות, שמספר בעלי זכות הבחירה בהן אינו עולה על 5,000 – על מבקר המדינה למנות רואי חשבון לבקר את חשבונותיהן של כל הסיעות המקומיות המתמודדות בהן. שכרם של רואי חשבון אלה ישולם מאוצר המדינה.
(ד) מספר בעלי זכות הבחירה במועצה המקומית בסמ"ה אינו עולה על 5,000. לפיכך מיניתי רואה חשבון לביקורת חשבונותיהן של עשר הסיעות המקומיות ברשות זו.
5. בדין וחשבון המוגש לפי החוק, על מבקר המדינה לקבוע: האם ניהלו הסיעות מערכת חשבונות בהתאם להנחיות מבקר המדינה; האם היו הוצאות הבחירות שלהן בגבולות התיקרה שנקבעה בחוק; האם היו ההכנסות שקיבלו בגבולות שנקבעו בחוק.
6. הוראות החוק בדבר ניהול חשבונות, ביקורת חשבונות, הגבלת הוצאות והכנסות, וביקורת מבקר המדינה, חלות גם על סיעות ורשימות שלא קיבלו מימון, בין שלא ביקשוהו, ובין שלא היו זכאיות למימון מחמת שלא מילאו תנאים מוקדמים מסויימים הקבועים בחוק.
7. (א) הדין וחשבון מתייחס, כאמור, לסיעת אם אחת ולעשר סיעות מקומיות שהשתתפו בבחירות;
(ב) סיעת האם ותשע סיעות מקומיות מסרו למבקר המדינה דוחות כספיים לתקופת הבחירות בצירוף חוות-דעת רואה חשבון;
(ג) סיעה מקומית אחת מסרה תצהיר, כי לא היו לה הכנסות והוצאות.
8. בחוק נקבע, כי אם הוצאות הבחירות של סיעה מקומית היו נמוכות מהסכומים המגיעים לה לפי החוק מאוצר המדינה, תוחזר היתרה לאוצר המדינה. פירוט הוצאות הבחירות של הסיעות, אשר מסרו דוחות כספיים והמימון המגיע לכל אחת מהן בהתאם לתוצאות הבחירות מובא בנספח.
9. קביעת תוצאות ביקורת החשבונות של הסיעות נעשתה בהסתמך על חוות-דעת רואה חשבון; בדיקות ובירורים משלימים שערכו עובדי משרדי; השלמות, תיקונים והסברים של הסיעות; תצהירים של נציגי הסיעות שנתקבלו כראייה לפי סעיף 21(ה) לחוק.
10. סיכום הדוח
א. סיעת אם
סיעת האם מפלגת האחדות הלאומית:
(1) ניהלה מערכת חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה;
(2) הוצאות הבחירות שלה בתקופת הבחירות היו בגבולות האמורים בסעיף 26(ז) לחוק;
(3) ההכנסות שלה בתקופת הבחירות היו בגבולות האמורים בסעיף 16(ג) לחוק ביחד עם סעיף 8 לחוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973, בעניין קבלת תרומות.
לפיכך ניתן דין וחשבון חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיה.
ב. סיעות מקומיות
(א) תשע הסיעות המקומיות המפורטות להלן -
(1) ניהלו מערכת חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה;
(2) הוצאות הבחירות שלהן בתקופת הבחירות היו בגבולות האמורים בסעיף 15 לחוק;
(3) ההכנסות שלהן בתקופת הבחירות היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק לעניין קבלת תרומות.
לפיכך, ניתן דין וחשבון חיובי לגבי חשבונותיה של כל אחת מהסיעות המקומיות המפורטות להלן:
הסיעה המקומית
1. אל תסמאח;
2. אלאחווה;
3. אלופאק;
4. אלמוסתקבל;
5. אלמוסתקילה;
6. אלנור;
7. אלפג'ר אלג'דיד;
8. אלתדאמון;
9. חזית בסמ"ה הדמוקרטית.
(ב) הסיעה המקומית כל אלנאס, אשר אינה זכאית למימון ממלכתי, מסרה תצהיר, כי לא היו לה הכנסות והוצאות.
לפיכך ניתן דין וחשבון חיובי לגביה.
בכבוד רב,
אליעזר גולדברג
הנספח בקובץ המלא