בין יתר פעילויותיה נותנת המועצה להסדר ההימורים בספורט (להלן - המועצה) מענקים לרשויות מקומיות, המתחייבות להקים ולתחזק מתקני ספורט או לרכוש ציוד ספורט ולהעמיד את המתקנים והציוד לרשות אגודות הספורט המקומיות וגופים נוספים.
בנובמבר 2001 מונה יו"ר חדש (להלן - היו"ר) למועצה. במועד מינויו שימש היו"ר מנכ"ל משותף, דירקטור ובעל מניות בחברה אם של קבוצת חברות עסקיות העוסקות במגוון תחומים (להלן - הקבוצה). אחת מחטיבות הקבוצה שהיו כפופות ליו"ר עוסקת בין היתר בניהול ובהקמה של פרויקטים בתחום התשתיות האזרחיות, גם בעבור גופים ממשלתיים ורשויות מקומיות.
כהונתו המקבילה של היו"ר בקבוצה ובמועצה יצרו פוטנציאל לניגוד עניינים בפעילותו, בשל הקשר של שני גופים אלה עם רשויות מקומיות. בנסיבות אלה עולה חשש שפעולותיו והחלטותיו של היו"ר במועצה בכל הנוגע להקצאת תקציבים לרשויות מקומיות יושפעו (אף בלא משים) מהאינטרס העסקי של הקבוצה, שיש לה קשרים עסקיים עם רשויות מקומיות וייתכן שתרצה להרחיבם, ולא רק מהאינטרסים הציבוריים שהוא מופקד על שמירתם כיו"ר המועצה - חלוקה מיטבית של כספי המועצה לקידום ולפיתוח של תרבות הגוף, החינוך הגופני והספורט בישראל. לעניין הכלל האוסר על עובד ציבור להיות במצב של ניגוד עניינים, די בקיומו של חשש, גם אם לא יתממש.
קודם מינויו של מועמד לחבר במועצה נדרשים השרים המציעים את המועמד, רשות החברות הממשלתיות והוועדה לבדיקת מינויים הפועלת מכוח חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, לבדוק בין היתר את הפוטנציאל לניגוד עניינים במינוי, ובמידת הצורך לקבוע הסדרים למניעתו.
משאלון שמילא היו"ר לצורך בדיקת מינויו עולה האפשרות לקשר עתידי בין המועצה לקבוצה, אולם הוא לא פירט יותר מזה. האפשרות שציין היו"ר לקשר עתידי בין המועצה לקבוצה הייתה צריכה לעורר סימני שאלה אצל בעלי התפקידים שבדקו את מינויו. אולם הם לא בדקו כראוי את הנושא ואת האפשרות לניגוד עניינים, וממילא לא בחנו אם יש מקום לקבוע הסדר למניעת ניגוד העניינים.
בפועל נבחרה אחת מחברות הבת של הקבוצה לנהל פרויקט שהמועצה החליטה לממן ברשות מקומית מסוימת ושכרה היה אמור להיגזר באחוזים מערך הפרויקט, והיו"ר השתתף בקביעתו ובאישורו של תקציב המועצה לפרויקט. בודק חיצוני מטעם המועצה קבע, כי היו"ר היה מצוי במצב של ניגוד עניינים, אך הבודק שוכנע, כי היו"ר לא השפיע על בחירתה של החברה האמורה ולא שקל שיקולים זרים בטיפולו בתקציב הפרויקט. לדעת משרד מבקר המדינה, אילו הגופים שהיו שותפים בתהליך המינוי היו בודקים כראוי את הפוטנציאל לניגוד עניינים, היה גדל הסיכוי שיותוו דרכים לנטרל מראש כל חשש לניגוד עניינים במצבים כמו המצב האמור.