facebook

עו"ד יואל הדר מונה לתפקיד היועץ המשפטי למבקר המדינה

עו"ד יואל הדר מילא שורה של תפקידים בכירים ושימש בתפקידו האחרון כיועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר (ג') על מינויו של עורך הדין יואל הדר לתפקיד היועץ המשפטי למבקר המדינה. ועדת איתור בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס צבי זילברטל המליצה על שני מועמדים שלדעתה הם המתאימים והראויים ביותר לתפקיד. לאור המלצת ועדת האיתור, המבקר אנגלמן פגש את שני המועמדים, והבוקר, כאמור, הודיע לעו"ד הדר על מינויו לתפקיד. 

עו"ד הדר (57) שימש בתפקידו האחרון (במשך כ-15 שנים) כיועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים, וקודם לכן שימש בשורה של תפקידים ציבוריים בכירים, בהם: היועץ המשפטי של משרד התשתיות הלאומיות, היועץ המשפטי של מנהל מקרקעי ישראל - מחוז ירושלים ועוד. עו"ד הדר בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה, במסגרת לימודיו במכללה לביטחון לאומי (מב"ל).

המבקר אנגלמן בירך את עו"ד הדר ואמר: "מדובר במינוי מצוין, לעו"ד הדר ידע רחב במנהל הציבורי וניסיון עשיר כיועץ משפטי במגוון רחב של תפקידים ציבורים בכירים. אני סמוך ובטוח שהוא יתרום מיכולותיו ומניסיונו הרב גם בתפקיד היועץ המשפטי למבקר המדינה".

המלצת ועדת האיתור בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס צבי זילברטל:

"הוועדה התרשמה כי עו"ד הדר צבר ניסיון רב בתפקידים שונים אותם מילא בשירות הציבורי, וכי הוא בעל ידע נרחב בתחומי המשפט הרלוונטיים לתפקיד היועץ המשפטי למבקר. הוא מכיר את תהליכי העבודה של המגזר הציבורי, ולקח חלק בקידום חקיקה והובלת תהליכים משפטיים משמעותיים.

כמו כן, לעו"ד הדר ניסיון ניהולי במערך הממשלתי, והוא זכה להערכה גבוהה מצד הממונים עליו במשרדים השונים על מילוי תפקידו. בהתבסס על אמות המידה שנקבעו, בהינתן מכלול נתוניו של המועמד ותוך התייחסות השוואתית לנתוני יתר המועמדים, הוועדה מצאה לנכון להמליץ על עו"ד הדר לתפקיד היועץ המשפטי למבקר המדינה, בהתחשב בכישוריו המקצועיים והניהוליים ובתכונותיו ואישיותו".