facebook

נציבות תלונות הציבור תורמת לקהילה

נציבות תלונות הציבור קיימה לכלל עובדיה יום התנדבות בבית ספר מקיף "רמות" בבת ים

מדי שנה מקיימת נציבות תלונות הציבור סיור לימודי לכלל עובדיה. השנה החליטה הנציבות לצאת ביוזמה חדשה ולרתום את הסיור השנתי לטובת התנדבות בקהילה. 

הנציבות בחרה להתנדב בתחום החינוך - זאת על מנת להכיר לתלמידים את משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור, לגרום להם ליצור קשר חיובי עם הממסד ולהתוודע לפועלה של הנציבות על מנת שישמשו כ"שגרירים" של הנציבות בקרב הקהילה. כמו כן, המפגש האישי עם עובדי הנציבות, שהינם עורכי דין במקצועם, נועד להוות צוהר לעולם האקדמי עבור התלמידים ולעודד אותם לפיתוח שאפתנות ולמידה.

הנציבות יצרה קשר עם הגורמים המתאימים במחלקת החינוך בעיריית בת ים, אשר קישרו את הנציבות עם מנהלת בית ספר מקיף "רמות" בבת ים.

לקראת יום ההתנדבות, הגיעו אנשי הנציבות לבית הספר ונפגשו כמה פעמים עם המנהלת והצוות הפדגוגי, על מנת לגבש את סדר היום והתחומים בהם יתנדבו עובדי הנציבות. סוכם כי ההתנדבות תיערך בארבעה ערוצים: הרצאות בכיתות, הקמת ספריה חברתית-שיתופית, גינון אזור הכניסה לבית הספר וטיפוח החצר הפנימית באמצעות צביעה וציור קיר.

בבוקר יום 11.10.2018 הגיעו כ-90 עובדי הנציבות לבית הספר. בפתחו של היום, נערך מפגש בהובלת ד"ר אסתר בן-חיים, מנהלת הנציבות וד"ר סמדר כהן, מנהלת בית הספר. עובדי הנציבות קיבלו הסבר על בית הספר ועל המשמעות המיוחדת שיש ליום זה ולמפגש עם עובדי הנציבות עבור התלמידים.

במהלך המפגש ד"ר בן חיים נשאה דברים וציינה כי עובדי הנציבות עוסקים כל הזמן בתרומה לקהילה ועוזרים לממש את הזכויות של כל אזרח. לדבריה, הנציבות שמה לה ליעד ומטרה "לעשות דברים שיהיה בהם משום מעורבות חברתית והתנדבות".

במהלך היום עסקו עובדי הנציבות בפעילות התנדבותית נרחבת בבית הספר. בין היתר, לימדו עובדי הנציבות שיעורים בכיתות בהם הציגו בפני התלמידים דוגמאות לתלונות המטופלות על ידי הנציבות, על מנת להמחיש להם את התחומים בהם יכולה הנציבות לסייע, וכן את סמכויות הנציבות ואופן הבירור. כמו כן, התקיימה פעילות אינטראקטיבית במהלכה העלו התלמידים שאלות לגבי נושאים לתלונות מחיי היומיום שלהם.

על מנת לעודד את התלמידים לקריאה והעשרה, הקימו עובדי הנציבות ספריה חברתית-שיתופית במרכז בית הספר, אליה תרמו עובדי משרד מבקר המדינה כ-1,400 ספרי קריאה.

כמו כן, עובדי הנציבות עבדו שכם אל שכם עם התלמידים בצביעה ובגינון, למען שיפור פניו של בית הספר וכדי ליצור סביבת למידה נעימה ומזמינה עבור התלמידים. התלמידים והעובדים עיצבו קיר אמנותי ומלא חיים בחצר בית הספר, שתלו פרחים ושתילים באדניות בכניסה לבית הספר ועוד.

 

בסיומו של היום, התכנסו עובדי הנציבות לסיכום המפגש עם מנהלת בית הספר, במהלכו חלקו רשמים וחוויות. יום ההתנדבות היה משמעותי, מעשיר ומעורר השראה, הן עבור עובדי הנציבות והן עבור התלמידים.

מנהלת הנציבות ומנהלת בית הספר ציינו כי היום היה מוצלח, והביעו תקוותן להמשך הקשר וקיום שיתופי פעולה נוספים בעתיד.