facebook

כינוס ארגון האומבודסמנים של מדינות אגן הים התיכון

מבקר המדינה נבחר לוועד המנהל של ארגון האומבודסמנים של מדינות אגן הים התיכון

כינוס ארגון האומבודסמנים של מדינות אגן הים התיכון

 

27-26 ביוני 2014 התקיים בטיראנה, בירת אלבניה, הכינוס השנתי השמיני של ארגון האומבודסמנים של מדינות אגן הים התיכון (the Association of Mediterranean Ombudsmen (AOM)). הארגון, שנוסד בשלהי שנת 2008, שם לו למטרה לקדם את הדמוקרטיה, שלטון החוק וזכויות אדם במרחב אגן הים התיכון. בכינוס השתתפו נציגים מכ-20 מדינות וארגונים, בהם אלבניה, אלג'יריה, אנדורה, קפריסין, מקדוניה, צרפת, יוון, גיאורגיה, מלטה, מאוריטניה, מרוקו, הרשות הפלסטינית, פורטוגל, סלובניה וספרד. את ישראל ייצגו סגנית מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ומנהלת אגף בכירה בנציבות. דיוני הכינוס נסבו על שותפיו הטבעיים של מוסד האומבודסמן להשגת המטרה של חיזוק הדמוקרטיה: הרשות המחוקקת, החברה האזרחית וארגונים בינלאומיים, וכן התקשורת.

בבחירות למוסדות הארגון שהתקיימו במהלך הכינוס נבחר פה אחד- פעם נוספת - מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור של ישראל, השופט (בדימ') יוסף חיים שפירא לכהונת חבר הוועד המנהל של הארגון (Governing Board). כחברים נוספים בוועד המנהל נבחרו האומבודסמנים של סלובניה, קפריסין, אלג'יריה והרשות הפלסטינית.

בקבלת פנים חגיגית שערך לבאי הכינוס נשיא אלבניה, מר בּוּיָאר נִישָאנִי, במעונו הרשמי, הרים הנשיא על נס את תרומתו של מוסד האומבודסמן לחיזוק הדמוקרטיה. הנשיא דיבר על הפלורליזם הדתי באלבניה (שכ-70% מאוכלוסייתהּ מוסלמים), ובהקשר זה ציין כי במלחמת העולם השנייה הגנו האלבנים על יהודי המדינה ואף יהודי אלבני לא נספה בשואה.