facebook

מבקר המדינה אנגלמן וראש עיריית נוף הגליל פלוט חנכו את לשכת נציבות תלונות הציבור החדשה (18.12.24)

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן חנך היום (רביעי, 18.12.24) יחד עם ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט והממונה על מחוז צפון במשרד הפנים עינב פרץ, את הלשכה האזורית החדשה של נציבות תלונות הציבור בנצרת-נוף הגליל

 הלשכה נמצאת במתחם "מול הרים", רחוב מנחם אריאב 18, נוף הגליל. בטקס השתתפו גם מנהלת הנציבות עו"ד ד"ר אסתר בר חיים ומנכ"ל משרד מבקר המדינה תא"ל (מיל') ישי וקנין.

פתיחת לשכת קבלת קהל במקום מרכזי ונגיש, בלב אזור מסחרי עם חניה נוחה, תאפשר לתושבי הגליל והצפון, ותושבי הערים נצרת ונוף הגליל בפרט, להיעזר באופן מיטבי בנציבות תלונות הציבור למימוש זכויותיהם.

נציבות תלונות הציבור פועלת, בשגרה ובחירום, לברר תלונות על גופים ציבוריים ולסייע לכל אדם להבטיח את מימוש זכויותיו. הנציבות פועלת ללא הרף לקידום שירות ציבורי יעיל והוגן לכל. עובדי הלשכה הם דוברי שפות שונות (ובכללן - ערבית, רוסית, אמהרית ועוד), וביכולתם לסייע לפונים בהבטחת זכויותיכם למול הגופים הציבוריים. כמו כן פועלים נציגי הלשכה בהסברה והעלאת המודעות לפעילותה של נציבות תלונות הציבור בקרב אוכלוסיות שונות וראויות לקידום מכל המגזרים.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור אנגלמן אמר בכנס הפתיחה כי, "עם כניסתי לתפקיד ראיתי חשיבות במתן קול לחסרי הקול. לפיכך אחת המטרות הנכללות בחזון מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור היא להגביר את הנגישות של נציבות תלונות הציבור ואת החשיפה של פעילותה לחברה, ובכלל זה לאוכלוסייה המתגוררת בפריפריה ולאוכלוסייה הראויה לקידום, המודעות פחות לקיומה ולאפשרות לפנות אליה. כמו האוכלוסייה מהחברה הערבית, האוכלוסייה דוברת רוסית, יוצאי אתיופיה ואוכלוסיות נוספות. מטרת פתיחת הלשכה האזורית היא להנגיש את שירותי הנציבות לטובת האוכלוסיות הללו וכלל תושבי הגליל והצפון. נעמוד לרשותכם במשכננו החדש על מנת לברר את תלונותיכם למול כלל הגופים הציבוריים.

אני מבקש להודות לעובדים ולעובדות המסורים בנציבות תלונות הציבור על מלאכתם המסורה והמקצועית ועל מאמציהם לסייע ככל האפשר לציבור המתלוננים, בעיתות חירום ובעיתות שגרה. אני מודה גם לראשי הערים נצרת ונוף הגליל על שיתוף הפעולה עם משרדנו למען הציבור.

​דוגמאות מעבודתה החשובה של לשכת נצרת-נוף הגליל:

  • רשות מקומית הקימה תל אבנים בסמוך לביתו של המתלונן, כחלק מעבודות להקמת גן ילדים בחלקה הסמוכה ובכך היא יצרה מפגע של אבק וחסימת הנוף מביתו של המתלונן. צוות הלשכה הגיע למקום בליווי נציגי המשרד להגנת הסביבה ונציגי המועצה המקומית, והוסכם על הסרת תל האבנים באופן מידי והחזרת המצב לקדמותו.

  • בעקבות פעילות הסברה שקיימו עובדי הלשכה בעמותה הפועלת בקרב אנשים נזקקים, פנתה אלינו מתלוננת וטענה שאינה מבינה מדוע הפסיקה לקבל הנחה בארנונה. בירור התלונה העלה שהייתה תקלה בסנכרון הנתונים בין מערכות המחשוב של המוסד לביטוח לאומי לבין מערכות העירייה ולכן המתלוננת לא זוהתה עוד כזכאית להנחה. בעקבות הבירור תוקנה התקלה לעתיד והעירייה ערכה חישוב מחדש של חיובי הארנונה בעבר והמתלוננת קיבלה החזר בסך של למעלה מ-4,200 ש"ח.