נציבות תלונות הציבור מפעילה מיזם ייחודי ושמו "הנציבות בקהילה", ובו הנציבות יוצרת קשר עם גורמי קהילה לשם העלאת המודעות לפעילותה. מיזם זה הוכיח את חשיבותו עבור הציבור במקרה המתואר להלן.
מדובר בתלונות של שלוש נשים המתגוררות במזרח ירושלים, ולפיהן בקשות שהגישו לסיוע בדיור לא התקבלו לבדיקה. עובדת סוציאלית שנחשפה לפעילותה של הנציבות במיזם, פנתה לנציבות תלונות הציבור בשם שלוש הפונות.
לטענת הפונות, נציגי חברת ההרשמה - שהיא הגורם האמון על ריכוז הבקשות לסיוע בשכר דירה, בחינתן הראשונית והעברתן למשרד הבינוי והשיכון - סירבו לקבל את בקשותיהן לטיפול. הנציגים מסרו לפונות כי בלא אישור על תשלום הארנונה המוכיח את הזיקה לנכס המושכר - לא יהיה אפשר לקבל את הבקשה לבדיקה. הפונות הסבירו כי אין באפשרותן להציג אישורים על תשלום ארנונה בשל אופן רישום הנכסים במזרח ירושלים.
בעקבות פניית נציבות תלונות הציבור למשרד הבינוי והשיכון הודיע המשרד כי קיים דיון מקצועי במטרה לבחון את הנושא מחדש, וכי לאחריו הוציא הנחיה חדשה ולפיה "זכאים תושבי מזרח ירושלים כולל תושבי השכונות הכפופות מוניציפלית לירושלים יוכלו להגיש בקשות לסיוע בדיור" גם ללא הצגת אישור על תשלום הארנונה.
בהנחיה נקבעו אמות מידה וחלופות לאישור תשלום הארנונה לשם הוכחת החזקת הפונים בנכס שהם שוכרים והליך של אימות נתונים על ידי משרד הבינוי והשיכון. כן נקבע כי לאחר אימות הנתונים וקביעת הסטטוס, תועבר הבקשה לחברות ההרשמה לצורך המשך טיפול ובדיקת הזכאות כרגיל.