facebook

תשלום לסיעות ומועמדים ברשויות מקומיות שבהן הבחירות נדחו ולא התקיימו (22.7.24)

אושרה זכאות לקבלת תשלום מאוצר המדינה לסיעות ולמועמדים לראשות מועצות אזוריות שהתמודדו ביישובים שבהן הבחירות נדחו ולא התקיימו.

בהתאם להוראות החוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, התשפ"ד-2023 (להלן - החוק), אושרה זכאות לקבלת תשלום מאוצר המדינה לסיעות ולמועמדים לראשות מועצות אזוריות שהתמודדו ביישובים שבהן הבחירות נדחו ולא התקיימו (להלן - הסיעות והמועמדים) עבור הוצאות בחירות שהוציאו בכפוף להוראות החוק, ובין היתר הגשת חשבונות ודוח כספי למבקר המדינה בתוך 30 ימים מיום פרסום חוק זה. להלן קישור להוראות החוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות.
​על הסיעות והמועמדים אשר מבקשים לקבל תשלום כאמור, למסור למבקר המדינה דוח כספי וחשבונות לתקופת הבחירות כהגדרתה בחוק לדחיית הבחירות, עד 6.8.24 ולא יאוחר מכך. תאריך זה הוא סופי ולא ניתן יהיה לקבל חשבונות ודוחות כספיים שיוגשו לאחריו. לפי החוק, סיעות ומועמדים שלא יגישו חשבונות ודוחות כספיים במועד - לא יהיו זכאים לתשלום האמור.

על הסיעות והמועמדים לדווח למבקר המדינה על הוצאות הבחירות, כהגדרתן בחוק. הדיווח ייעשה באמצעות המערכת הממוחשבת שבאתר משרד מבקר המדינה שכתובתו:  www.mevaker.gov.il (להלן - המערכת הממוחשבת), והדוח הכספי שיימסר יופק מתוך המערכת הממוחשבת (אין צורך בהפקת דוח נתונים מאזניים).  יש להפיק מהמערכת הממוחשבת דוח הכנסות והוצאות, על נציגי הסיעות והמועמדים לחתום על דוח זה ולאחר מכן יש להעביר את הדוח החתום למשרדנו באמצעות דוא"ל לכתובת: elections@mevaker.gov.il

לדוח הכספי יש לצרף את המסמכים הבאים: 

  1. חוות דעת רואה חשבון 

  2. תצהיר לפי סעיף 15 לפקודת הראיות [נוסח חדש] התשל"א-1971, חתום בידי נציגי הסיעות והמועמדים בדבר נכונות ושלמות הדיווחים

  3. כל האסמכתאות שהיוו בסיס להוצאות הבחירות הכלולות בדוח הכספי 

  4. העתק דפי חשבון הבנק

אי-צירוף ארבעת המסמכים האמורים לדוח הכספי כמוהו כאי-מסירת דוח כספי למבקר המדינה.

לנוחותכם, הוקם מרכז תמיכה למשתמשי המערכת הממוחשבת, הפועל בשעות העבודה המקובלות. ניתן לפנות למרכז התמיכה בטלפון שמספרו 073-3383858, או בדוא"ל לכתובת: election.help@malam.com.