facebook

סיפורה של תלונה: לך תוכיח שאין לך עובד (13.6.24)

בירור נציבות תלונות הציבור הביא לגילוי טעות ברישום - ועקב כך חוב שנגבה מהמתלונן הוחזר והעיקול על חשבונו בוטל

​​

​​המתלונן קיבל הודעה מהמוסד לביטוח לאומי (הביטוח הלאומי) כי עובד שלו נפצע בתאונת עבודה וקיבל מהביטוח הלאומי "דמי פגיעה", וכי המתלונן נתבע להחזיר לביטוח הלאומי את סכום דמי הפגיעה. המתלונן השיב לביטוח הלאומי כי העובד אינו מוכר לו כלל, וכי תאונת העבודה אירע​ה לפני היום שבו הוא הפך למעסיק ופתח תיק ניכויים.

המתלונן לא קיבל מהביטוח הלאומי תגובה על פנייתו והניח כי הנושא בא על פתרונו, עד שהוטל על חשבונו עיקול בשל חוב בדמי פגיעה. המתלונן פנה לביטוח הלאומי, ואף הגיע לסניף המקומי, כדי להבהיר את הטעות, אולם ללא הועיל.

נציבות תלונות הציבור קיימה בירור, וממנו עלה כי פקידת התביעות במחלקת נפגעי עבודה חיפשה את שם המעסיק של העובד שנפגע לפי שם המשפחה ולא לפי מספר תיק הניכויים, מצאה את שמו של המתלונן והזינה אותו כחייב במערכת. זאת אף ששמו הפרטי של המתלונן אינו זהה לשם המעסיק שנתבע, ואף שכאמור בעת התאונה לא היה למתלונן תיק ניכויים.

בעקבות הבירור ומשהתגלתה הטעות התנצל הביטוח הלאומי לפני המתלונן, ביטל את העיקולים על חשבונו והחזיר את התשלום שקוזז מהחשבון.