facebook

מבקר המדינה אירח בלשכתו את ראשי זק"א: "פעילותכם לשמירה על כבוד המת מאחדת ומחזקת את העם בשעותיו הקשות" (15.11.23)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אירח במשרדו במשך למעלה משעה את ראשי ארגון זק"א, והם הציגו את פעילות החסד בפינוי גופות הנרצחים מאז מתקפת הפתע הרצחנית

​​

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אירח השבוע בלשכתו בירושלים את ראשי ארגון החסד זק"א ושמע מהם סקירה מקיפה על פעילות מאות המתנדבים מאז מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר.

בפתח הפגישה אמר מבקר המדינה כי יחד עם העם כולו הוא מחזק את מאות מתנדבי זק"א שחירפו את נפשם למען שמירה על כבוד המתים ופעלו בצורה מעוררת השראה למען המשימה הלאומית של פינוי מאות הנרצחים והבאתם לקבורה בכבוד הראוי.

במהלך הפגישה הציג מנכ"ל ארגון זק"א דובי ויסנשטרן למבקר המדינה וצוות לשכתו כיצד כבר בשבת שמחת תורה הוזנקו מתנדבי זק"א ליישובי עוטף עזה כדי לפנות את מאות גופות הנרצחים.

מנכ"ל זק"א הציג את כלל פעילות הארגון בימות השנה ואמר כי הייחודיות של הארגון מגיעה מכוח המתנדבים, אשר עושים הכול למען מלאכת הקודש ולמען הנרצחים באשר הם. במהלך הפגישה הוצגה פעילות הארגון וויסנשטרן אמר כי מאות מתנדבים פעלו באופן יום יומי בגזרות הטבח השונות ופינו את מאות הנרצחים.

דובר זק"א, מוטי בוקצ'ין אמר למבקר המדינה כי הפעילות בגזרות השונות הייתה תחת פיקוד העורף ומשרד הביטחון, והעבודה נעשתה בשיתוף פעולה מלא. בימים אלה שבים המתנדבים למקומות הטבח כדי לנקות את שאריות הדם ולטפל בשאר הממצאים שטרם טופלו. "לא נשקוט עד אשר טיפת הדם האחרונה תגיע לקבורה", אמר.

מבקר המדינה אמר כי נושא פינוי החללים והסדרת מעמדו של זק"א ייבדק לעומק. 

ראש אגף המבצעים בזק"א חיים וינגרטן הציג את העבודה בשטח מאז המתקפה הרצחנית ואת המסירות הרבה של מאות המתנדבים, גם בעת שגרה.

מנכ"ל ארגון זק"א דובי ויסנשטרן הודה בסיום המפגש למבקר המדינה על האוזן הקשבת ואמר: "הגענו לפה בכדי להציג בפני מבקר המדינה את פעילות הארגון ואת הנקודות שאנו רואים בהן צורך לשיפור. אני מודה למבקר המדינה על אשר פינה מזמנו ועל הנכונות לסייע למאות המתנדבים בשעה קשה זו".

מבקר המדינה אנגלמן סיכם ואמר: "מלאכתכם - מלאכת קודש. פעילותכם לשמירה על כבוד המת מאחדת ומחזקת את העם בשעותיו הקשות. ביקורת המדינה תבחן את סוגיית פינוי החללים ואת כלל הפערים שעלו בפגישה ובכללם הסדרת מעמדו של זק"א, כחלק מהביקורת המקיפה שיערוך משרדו על המלחמה".